نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید هر چه سریعتر به تکلیف خود در شکل‌گیری صندوق ملی مسکن برای اجرای طرح جهش تولید مسکن عمل کند.

صدیف بدری در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: از سال آینده تولید مسکن در قالب طرح جهش با سرعت بیشتری انجام می‌شود که انتظار می‌رود هر چه سریعتر زمین رایگان برای اجرای این طرح در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه در بودجه سال آینده منابع و برخی از امکانات زیرساختی در تولید مسکن پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: در کنار رایگان بودن زمین و تخفیف ویژه در صدور پروانه از سوی شهرداری‌ها و نظام مهندسی، ‌ سعی خواهد شد تا از طریق صندوق ملی مسکن به گروه‌های آسیب‌پذیر در تولید واحدهای مسکونی کمک شود.

۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت وام مصوب برای اجرای طرح مسکن
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی وام مصوب برای اجرای این طرح را ۳۵۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله اعلام کرد و گفت: دولت باید در پرداخت یارانه تسهیلات این بخش کمک کند تا وام ۸ تا ۹ درصد برای متقاضیان پرداخت شده و در کنار آن از طریق صندوق ملی مسکن کمک مالی به اجرای این طرح در نظر گرفته شود.

بدری به تلاش مجلس برای تصویب بودجه ۱۴۰۱ تا ۱۵ اسفندماه اشاره کرد و افزود: مجلس در هفته جاری در ۳ شیفت کار بخش درآمدی و هزینه‌ای بودجه را مورد بررسی قرار داده تا در نهایت بودجه در موعد مقرر برای اجرا به دولت ابلاغ شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کمیسیون تلفیق بودجه عمرانی کشور به بیش از ۲۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته و در کنار آن به بخش اشتغال، تولید، حمایت از ساخت مسکن، بهبود معیشت مردم و همچنین پرداخت منابع یارانه‌ای به شکل صحیح توجهی جدی شده است.

مردم در بدترین وضعیت اقتصادی و معیشتی روزگار سپری می‌کنند
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مهمترین شاخصه بودجه ۱۴۰۱ را شفافیت‌ کار در فرآیند صادرات نفت، ‌کسب منابع درآمدی، پرداخت یارانه‌ها و همچنین حمایت از اقشار نیازمند و تلاش برای جذب پشت نوبتی‌های کمیته امداد و بهزیستی اعلام کرد و ادامه داد: پوشش بیمه‌ای تمام اقشار به ویژه قالیبافان، رانندگان و سایر صنوف در قالب پوشش بیمه‌ای مورد توجه قرار گرفته است.

وی محرومیت‌زدایی را دیگر شاخصه بودجه ۱۴۰۱ اعلام کرد و گفت: ما در جلسات مختلف به وزرا و مسئولان کشور در مورد گرانی‌ها و تورم موجود تذکر می‌دهیم و تلاشمان بر این است تا دولت سیزدهم به وعده‌های خود در کنترل تورم و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها به شایستگی عمل کند.

بدری اضافه کرد: مردم هم اکنون در بدترین وضعیت اقتصادی و معیشتی روزگار سپری می‌کنند و بهتر است با تشکیل جلسه غیر علنی به صورت جامع و کامل بحث گرانی‌ها با حضور رئیس جمهور و وزرا مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

به هیچ وجه موقعیت مناسب برای طرح صیانت از فضای مجازی نیست
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شایسته نیست هر ساعت و هر روز قیمت‌ها افزایش پیدا کند بلکه تثبیت قیمت‌ها و کنترل آنها جز مطالبات به حق مردم است.

بدری به طرح مسایل حاشیه‌ای در مجلس نظیر طرح صیانت از فضای مجازی اشاره کرد و افزود: به هیچ وجه موقعیت مناسب برای طرح این موضوعات نیست و در حالی که اواخر سال و فشارهای مضاعف اقتصادی و معیشتی مردم را شاهد هستیم، ضرورت دارد برای حفظ آرامش جامعه و جلوگیری از التهابات چنین طرح‌هایی مطرح نشود.

وی به حذف بروکراسی طولانی و تنبل در نظام اجرایی کشور اشاره کرد و ادامه داد: با استقرار دولت سیزدهم انتظار می‌رود مدیریت استانی تقویت شده و با استقرار مدیران توانمند مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شود.

۶۰۰ میلیارد تومان سهم استان اردبیل از منابع تأمین آب شرب پایدار روستایی
نماینده مردم اردبیل، ‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی سهم استان را از منابع تأمین آب شرب پایدار روستایی ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در کنار این منابع، از محل تبصره ۱۴ و محرومیت‌زدایی نیز طرح‌های خوبی در حال اجراست و امیدواریم آب شرب مردم تا فصل تابستان در روستاها و مناطق محروم حل و فصل شود.

بدری به نارضایتی کارکنان از دریافتی‌های نامتعارف برخی ادارات و سازمان‌ها اشاره کرد و افزود: انتظار می‌رود در دولت سیزدهم پرداختی حقوق کارکنان بر اساس یک نظام جامع و شفاف انجام شده و ساماندهی نیروی انسانی را در ادارات با پرداختی‌های هماهنگی و متعارف شاهد باشیم.

انتهای پیام/