مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از تشکیل صندوق حمایتی صنایع کوچک و متوسط در مجموعه شهرک‌های صنعتی کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آذرمغان، اسماعیلی نماینده مردم گرمی‌ در مجلس شورای اسلامی‌ در سفر معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور به گرمی ضمن تشریح مسائل و مشکلات حوزه شهرک‌های صنعتی گرمی افزود: برنامه‌ریزی برای توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی و افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی در این شهرستان ضروری است.

وی با اشاره به رونق واحدهای صنعتی و تولیدی در سطح شهرستان و تأثیر مستقیم این واحدها با مسئله اشتغال جوانان و جلوگیری از مهاجرت آنان اظهار داشت: انتظار داریم جایگاه شهرک و نواحی صنعتی شهرستان در بخش کمی و کیفی ارتقا یابد.

نایب‌رئیس کمسیون اجتماعی مجلس ساماندهی واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی را زمینه‌ساز افزایش نظارت و کمک به رونق تولید دانست و اظهار داشت: به دلیل استقبال خوب سرمایه‌گذاران در شهرستان و مشارکت اهالی در تأمین زمین موردنظر، در راستای تحقق فرصت‌های شغلی بیشتر زمینه راه‌اندازی شهرک صنعتی جدید در منطقه برزند نیز فراهم شود.

اسماعیلی تصریح کرد: در خصوص اراضی که در سال‌های گذشته در اختیار متقاضیان در محل شهرک و نواحی صنعتی در این شهرستان گذاشته شده و زمان زیادی از واگذاری آنها گذشته و همچنان راکد و غیرفعال هستند، به‌صورت جدی خلع‌ید شود و در اختیار افراد اقتصادی توانمند و عملاً کسانی قرار داده شود که بتوانند تولید رقم‌ بزنند.

حسین مولایی، فرماندارگرمی‌ هم در این نشست، حل مشکل کمبود برق، تکمیل زیر ساخت شهرک صنعتی، ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب، تزریق تسهیلات کم‌بهره به صاحبان صنایع به‌عنوان افزایش نقدینگی در امور تولید، ایجاد راه دسترسی آسان به ناحیه صنعتی شکراب، هدایت روان آب‌های سطحی شهر‌ک و… از نیازهای اصلی واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان عنوان کرد و حمایت و مانع‌زدایی از بخش تولید را از اولویت‌های محوری دانست که بایستی به‌صورت جدی موردتوجه متولیان قرار گیرد.

علی رسولیان، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران هم در نشست با جمعی از فعالان اقتصادی و بررسی مشکلات صنایع در محل فرمانداری گرمی در جریان مهم‌ترین ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و همچنین مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی قرار گرفت و برای رفع موانع و مشکلات دستورات لازم را صادر کرد.

وی در این نشست از تشکیل صندوق حمایتی صنایع کوچک و متوسط در مجموعه شهرک‌های صنعتی کشور خبر داد و افزود: شهرک‌ها و نواحی صنعتی در شهرستان‌ها به‌رغم محرومیت منابع، حمایت‌های لازم را در تقویت و توسعه زیر ساخت‌ها دریافت خواهند کرد و با برنامه‌ریزی مناسب با انسجام بیشتر مشکلات و مسائل شهرک صنعتی گرمی حل خواهد شد.

شهرستان گرمی دارای ۱ شهرک و ناحیه صنعتی است که افزون بر ۱۳ واحد صنعتی در این مناطق مشغول تولید هستند.

انتهای پیام/