به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از تاس، «ویکتور اوربان»، نخست وزیر مجارستان در کنفرانس کنش سیاسی محافظه کاران (CPAC) در دالاس، تگزاس گفت که صلح در اوکراین بدون مذاکرات روسیه و آمریکا غیرممکن خواهد بود. او روز پنجشنبه گفت: «از نظر من، استراتژی رهبران جهانی [در مورد اوکراین] جنگ را تشدید و […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از تاس، «ویکتور اوربان»، نخست وزیر مجارستان در کنفرانس کنش سیاسی محافظه کاران (CPAC) در دالاس، تگزاس گفت که صلح در اوکراین بدون مذاکرات روسیه و آمریکا غیرممکن خواهد بود.

او روز پنجشنبه گفت: «از نظر من، استراتژی رهبران جهانی [در مورد اوکراین] جنگ را تشدید و طولانی می‌کند و شانس صلح را کاهش می‌دهد. بدون گفتگوهای آمریکا و روسیه، هرگز صلح در اوکراین برقرار نخواهد شد.»

نخست وزیر مجارستان افزود: «تنها رهبران قوی قادر به برقراری صلح هستند.»

اوربان همچنین در نشست یاد شده افزود: آینده غرب اکنون به دلیل بحران داخلی ناشی از اقدامات جهانی گرایان در شک و تردید است.

وی روز پنجشنبه در سخنرانی خود در نشست دالاس گفت: آینده غرب ب ابهام روبروست و ما در غرب برای مدت طولانی هیچگاه با چنین بحرانی روبرو نبوده‌ایم.

نخست وزیر مجارستان ادامه داد: اکنون غرب با خودش در جنگ است. ما دیدیم که طبقه حاکم جهانی چه نوع آینده‌ای برای ارائه به دیگر کشورها دارد. اما ما آینده متفاوتی در ذهن داریم. جهانی گراها همه می‌توانند به جهنم بروند، من به تگزاس آمده‌ام.

اوربان، رهبر ۵۸ ساله مجارستان، غالباً در سال‌های اخیر با کراوات نارنجی و با گرایشی نزدیک به روسیه در تمام محافل سیاسی حاضر می‌شود. اوربان بارها گفته است که با تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه مخالف است اما در عمل به اجرای تحریم‌ها رأی داد. وی با وجود اینکه به تحریم‌ها رأی موافق داد اما از تشدید مجازات‌ها به‌ویژه در زمینه انرژی، نفت و گاز صادراتی روسیه به اروپا ممانعت کرد.

انتهای پیام/

منبع