به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، تکلیف مرحله مقدماتی شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا که به میزبانی کشور کویت برگزار می‌شود، تا فردا یکشنبه مشخص خواهد شد. ازبکستان از گروه B نخستین تیمی بود که صعودش به مرحله یک چهارم نهایی را قطعی کرد. ایران هم با کسب دو پیروزی برابر اندونزی و چین […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، تکلیف مرحله مقدماتی شانزدهمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا که به میزبانی کشور کویت برگزار می‌شود، تا فردا یکشنبه مشخص خواهد شد.

ازبکستان از گروه B نخستین تیمی بود که صعودش به مرحله یک چهارم نهایی را قطعی کرد. ایران هم با کسب دو پیروزی برابر اندونزی و چین تایپه، صعودش به دور بعد را قطعی کرد ولی برای تعیین جایگاهش در جدول به عنوان تیم اول یا دوم، باید در انتظار دیدار پایانی برابر لبنان باشد.

ایران در گروه C این رقابت هاست؛ گروهی که تیم اول و دوم آن به ترتیب به مصاف تیم دوم و اول گروه D می‌روند. باتوجه به شرایط پیچیده جدول گروه D پیش بینی اینکه کدام کشورها صعود می‌کنند و کدام تیم حریف ایران می‌شود، غیر ممکن است.

در گروه آخر، ویتنام با کسب دو پیروزی، ۶ امتیازی و در صدر جدول است. عربستان و ژاپن هم به ترتیب با ۳ امتیاز در رده‌های دوم و سوم هستند.

صعود ژاپن به «اماواگر» کشید/فینال زودهنگام با ایران در مرحله بعد؟

فردا یکشنبه تیم عربستان به مصاف کره جنوبی می‌رود و احتمال دارد حریف شرق آسیایی خود را پشت سر بگذارد اما جدال حساس و سرنوشت ساز بین ویتنام و ژاپن خواهد بود. ویتنام حتی با کسب یک نتیجه تساوی، صدرنشین می‌شود و به مرحله بعد می‌رسد.

ژاپنی‌ها که بعد از ایران دومین تیم پرافتخار فوتسال آسیا محسوب می‌شوند، با باخت در بازی اول به عربستان شرایط صعود خود را دشوار کردند و کارشان به «اما و اگر» کشیده است. ژاپن در صورت پیروزی برابر ویتنام یا تساوی به شرط شکست عربستان مقابل کره، می‌تواند راهی مرحله بعد بشود. (قانون صعود به مرحله بعد، بیشترین امتیاز و سپس تفاضل گل بهتر است)

صعود ژاپن به «اماواگر» کشید/فینال زودهنگام با ایران در مرحله بعد؟

قرار گرفتن ژاپن یا ویتنام در رده دوم این گروه در صورت صدرنشینی ایران می‌تواند بر حساسیت‌های مرحله حذفی اضافه کند. پیش بینی کادر فنی تیم ملی ایران این بود که در مرحله یک چهارم نهایی، ویتنام حریف ایران می‌شود اما اگر ژاپن در رده دوم گروه D قرار بگیرد و ایران صدرنشین گروه C بشود، فینال زودهنگام فوتسال آسیا در همان مرحله اول حذفی برگزار خواهد شد.

حتی قرار گرفتن عربستان در رده دوم و حذف ژاپن هم دور از انتظار نیست؛ اتفاقی که شاید منجر به تقابل ایران با عربستانی بشود که با شکست ژاپن شگفتی ساز بازی‌ها بوده است و با سرمربی باتجربه و اسپانیایی خود می‌تواند اولین حضور در مرحله حذفی را تجربه کند.

انتهای پیام/

منبع