مدیر کل استاندارد استان اردبیل از صدور ۳۶۸ فقره گواهینامه تایید ایمنی آسانسور و پله برقی در اردبیل خبر داد و گفت: رعایت استاندارد در اجرای آسانسور و پله برقی اجباری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، هاشم علایی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجباری بودن اجرای استاندارد آسانسورها و پله‌های برقی اظهار کرد: آسانسورها و پله‌های برقی باید مورد بازرسی و آزمون اولیه و ادواری قرار گیرند و کارفرمایان پروژه‌های عمرانی و ساختمان‌ها، بیمارستان‌ها، پاساژها، دستگاه‌های اجرایی، اماکن عمومی و بناهای شخصی موظفند گواهینامه ایمنی آسانسور را دریافت نمایند.

وی اضافه کرد: پس از نصب آسانسور و پله برقی‌ها توسط شرکت‌های نصاب مجاز دارای پروانه معتبر طراحی و مونتاژ از سازمان صنعت، معدن و تجارت، آسانسورهای نصب شده توسط این شرکت‌ها در سامانه مدیریت بازرسی آسانسور جهت ارجاع کار به شرکت‌های بازرسی فنی تأیید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران برای انجام بازرسی‌های فنی و صدور گواهینامه ایمنی ثبت می‌شوند.

این مسئول تصریح کرد: اعتبار گواهی نامه‌ها صادر شده یک ساله می‌باشد و بهره برداران بایستی جهت سرویس و نگهداری آن با شرکت‌های مجاز عقد قرارداد کرده و باید قبل از انقضا اعتبار گواهی نامه‌ها، نسبت به بازرسی ادواری آسانسورهای خود اقدام و گواهینامه ایمنی از شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده دریافت کنند.

علایی همچنین خاطرنشان کرد: صدور پایان کار در شهرداری‌ها منوط به صدور گواهینامه ایمنی بازرسی آسانسور و پله برقی از سوی شرکت‌های بازرسی تأیید صلاحیت شده، می‌باشد.

به گفته وی در ۴ ماهه نخست سال جاری تعداد ۳۶۸ مورد گواهینامه تأیید ایمنی و ادواری آسانسور توسط شرکت‌های بازرسی فنی تأیید صلاحیت شده، صادر شده است.

مدیر کل استاندارد استان گفت: مردم می‌توانند در صورت نارضایتی از عملکرد شرکت‌های بازرسی فنی تأیید صلاحیت شده، مراتب را به صورت کتبی به اداره کل استاندارد استان اردبیل منعکس کرده و یا با شماره تلفن گویای ۱۵۱۷ و تلفن‌های ۸ -۳۳۷۴۱۱۵۷ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/