یعثوب نژادمحمد در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: ما راهی جز حمایت و پشتیبانی از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای ارتقای شاخص‌های اقتصادی در استان و افزایش تولید ناخالص داخلی نداریم و باید در یک حرکت رو به جلو سهم خود را در این حوزه افزایش دهیم. وی تصریح کرد: با […]

یعثوب نژادمحمد در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: ما راهی جز حمایت و پشتیبانی از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای ارتقای شاخص‌های اقتصادی در استان و افزایش تولید ناخالص داخلی نداریم و باید در یک حرکت رو به جلو سهم خود را در این حوزه افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: با تاکید استاندار اردبیل در یک سال اخیر در کنار شناسایی قوانین مخل کسب و کار و تسهیل فرآیندهای اداری، ‌ سعی کردیم تا از روش‌های مختلف جذب سرمایه‌گذاران را انجام دهیم.

تهیه اطلس سرمایه‌گذاری استان و راه‌اندازی سامانه راهنمای جامع در این حوزه

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: در هفت ماهه امسال ۴۵ مصوبه و قوانین و مقررات مخل کسب و کار شناسایی و تعدادی از آنها با همکاری مدیران استانی تسهیل و تعدادی نیز به هیئت مقررات‌زدایی ارسال شده تا رفع قوانین مزاحم را شاهد باشیم.

نژادمحمد افزود: با راه‌اندازی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری با مشارکت ۲۵ دستگاه اجرایی صدور مجوزها در حوزه کسب و کار تسهیل شده و ما محوریت مراجعه سرمایه‌گذاران را به این مرکز خدمات سرمایه‌گذاری شاهد هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه‌های صادرکننده مجوز، در حال حاضر در کمتر از یک هفته مجوز سرمایه‌گذاران صادر می‌شود تا شاهد به نتیجه رسیدن طرح‌های تولیدی و اقتصادی باشیم.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان از تهیه اطلس سرمایه‌گذاری استان و راه‌اندازی سامانه راهنمای جامع در این حوزه خبر داد و اضافه کرد: استان اردبیل جز چهار استان پیشروی کشور در تهیه سامانه اطلس سرمایه‌گذاری است که قطعا با تکمیل این زنجیره در کشور قادر خواهیم بود تا از سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف حمایت کنیم.

در سال گذشته ۶۴۰ میلیارد تومان دستگاه‌های اجرایی استان منابع هزینه‌ای داشتند

نژادمحمد ۳۰ اولویت تعریف شده را برای سرمایه‌گذاران در این زمینه یادآور شد و بیان کرد: بر پایه نیازسنجی‌های انجام شده در سه بخش کشاورزی، صنعت و خدمات با محوریت ۳۰ اولویت سرمایه‌گذاری و امکان‌سنجی انجام شده مجوزهای بی‌نام تهیه تا به محض ورود سرمایه‌گذاران به آنها ارائه شود.

وی به مانده سپرده بانک‌های استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: ۱۴ بانک منهای بخش خصوصی تا پایان شهریورماه ۳۴ هزار میلیارد تومان مانده سپرده بانکی دارند که ۹۰ درصد این سپرده‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری و تأمین منابع آنها هزینه می‌شود.

نژادمحمد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در سال گذشته ۶۴۰ میلیارد تومان دستگاه‌های اجرایی استان منابع هزینه‌ای داشتند که همه مطالبات کارکنان به غیر از پاداش پایان خدمت برخی از بازنشستگان پرداخت شده است.

یک‌هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان درآمد عمومی استان اردبیل

وی تصریح کرد: در بحث عمرانی نیز یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان منابع استانی بوده که ۷۰ درصد تخصیص‌ها را در این حوزه شاهد بودیم که ۲۰ درصد نقد و ۸۰ درصد اوراق مشارکت بوده است.

نژادمحمد درآمد عمومی استان را یک‌هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در هفت ماهه امسال ۱۰۱ درصد وصول درآمد استان انجام شده و ۶۲۵ میلیارد تومان اموال دولتی نیز شناسایی شده تا فروش آنها را شاهد باشیم.

وی افزود: ما آماده دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر معرفی فسادهای احتمالی در دستگاه‌های اجرایی هستیم که حتی پاداشی نیز در این زمینه تعیین شده است.

۹۲.۵ درصد درآمد استان از محل مالیات و کمتر از ۷.۵ درصد از سایر منابع است

نژادمحمد در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: ۹۲.۵ درصد درآمد استان از محل مالیات و کمتر از ۷.۵ درصد از سایر منابع است که در هفت ماهه امسال وصولی منابع درآمدی مالیاتی بیش از ۱۰۱.۵ درصد بوده است.

وی اضافه کرد: وزارت اقتصاد و دارایی برای دریافت شکایات از روند دریافت مالیات در قالب سامانه مورد نظر ثبت اطلاعات و بارگذاری آنها را مد نظر قرار داده تا در صورت اعلام شکایت، رسیدگی‌ها را انجام دهد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل بیان کرد: به هیچ وجه اجحافی در حق مؤدیان انجام نمی‌شود و سعی بر این است تا بر پایه مدارک و مستندات مالیات دریافتی خارج از ضوابط و مقررات به مؤدیان برگشت داده شود

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار