به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، حسن قاسم‌پور بعد از ظهر پنجشنبه در نشست بررسی واحدها و صنایع آلاینده در اردبیل اظهار کرد: کارخانه پتروشیمی نمین آرتا انرژی پیوست زیست محیطی دارد و مجوزهای لازم برای احداث را از سازمان حفاظت محیط زیست دریافت کرده است. وی با بیان اینکه تهیه پیوست زیست محیطی برای […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، حسن قاسم‌پور بعد از ظهر پنجشنبه در نشست بررسی واحدها و صنایع آلاینده در اردبیل اظهار کرد: کارخانه پتروشیمی نمین آرتا انرژی پیوست زیست محیطی دارد و مجوزهای لازم برای احداث را از سازمان حفاظت محیط زیست دریافت کرده است.

وی با بیان اینکه تهیه پیوست زیست محیطی برای پروژه‌ها و طرح‌های مهم و بزرگ در راستای اصل پیشگیری از تخریب محیط زیست ضروری است، تصریح کرد: گرفتن مجوز محیط زیست برای این طرح‌ها و پروژه‌ها الزامی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با تاکید بر اینکه بدون ارزیابی اثرات زیست محیطی، مجوز زیست محیطی برای هیچ واحد تولیدی و صنعتی صادر نمی‌شود، گفت: پیوست زیست محیطی کارخانه پتروشیمی نمین در سال ۹۷ در کارگروه مورد ارزیابی کارشناسان قرار گرفته و به تصویب رسیده و مجوز زیست محیطی برای آن صادر شده است.

قاسم‌پور با اشاره به اینکه حتی طرح خط انتقال گاز برای تأمین خوراک مورد نیاز این واحد دارای پیوست زیست محیطی است، افزود: علاوه بر کارخانه پتروشیمی، مجموعه شهرک تخصصی آرتا انرژی که کارخانه پتروشیمی نیز جز این مجموعه است، پیوست زیست محیطی و مجوز زیست محیطی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: مجوزهای زیست محیطی دارای ۲ مرحله احداث و بهره‌برداری است که کارخانه پتروشیمی نمین تمامی مجوزهای لازم از مراجع مرتبط به ویژه محیط زیست را برای احداث دریافت کرده و به هنگام بهره‌برداری نیز باید تمامی شروط و ملاحظات زیست محیطی را رعایت کند چرا که در غیر این صورت مجوز بهره‌برداری برای آن مجموعه صادر نخواهد شد.

قاسم‌پور تاکید کرد: حفاظت و حراست از محیط زیست خط قرمز این اداره کل است و البته این به معنی مخالفت با توسعه نیست و محیط زیست از توسعه پایدار حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار بدون توجه به مؤلفه‌های محیط زیست امکان‌پذیر نیست، یادآور شد: وجود محیط زیست بکر و سالم موهبت الهی است و باید قدر این نعمت را دانست و در عین حال نباید فراموش کرد که داشتن محیط زیست پاک و عاری از هرگونه آلودگی نیازمند اراده ملی و مشارکت عمومی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اضافه کرد: داشتن هوای پاک و محیط زیست سالم حقوق عامه بوده و حق‌الناس است و همه آحاد مردم باید برای داشتن هوای پاک و محیط زیست سالم تلاش کنند تا این امانت را به درستی به نسل‌های آینده تحویل دهیم.

انتهای پیام/

منبع