نوبخت اژدری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: شناسنامه زنبورداری با هدف ساماندهی و تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار و ارائه خدمات بهتر به جامعه زنبورداران برای اولین بار در استان به صورت الکترونیکی صادر می‌شود. وی افزود: عسل تولیدی استان اردبیل به دلیل رطوبت پایین […]

نوبخت اژدری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: شناسنامه زنبورداری با هدف ساماندهی و تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار و ارائه خدمات بهتر به جامعه زنبورداران برای اولین بار در استان به صورت الکترونیکی صادر می‌شود.

وی افزود: عسل تولیدی استان اردبیل به دلیل رطوبت پایین و ماندگاری بالا از برند معتبری در سطح کشور برخوردار است. به همین دلیل باید از ورود عسل تقلبی به اردبیل از سایر استان‌های همجوار توسط برخی از افراد سود جو جلوگیری شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با بیان اینکه تشکل‌های صنفی زنبورداری باید تمامی سعی و اهتمام خود را در راستای حمایت از زنبورداران محلی به کار گیرند، خاطرنشان کرد: اسکان زنبورداران بومی و محلی باید در اولویت قرار گیرد.

نوبخت افزود: نقش زنبور عسل در گرده افشانی و تولید میوه در باغات بسیار حائز اهمیت است به همین دلیل ترویج و توسعه باغ دارای در کنار زنبورداری معنا پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از خسارت به زنبورستان‌ها از کلیه باغداران زحمتکش استان درخواست می‌کنیم موقع سمپاشی باغات حتماً موضوع را به پرورش دهندگان زنبور عسل اطلاع دهند.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر