به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اکبر بهنام‌جو عصر شنبه در جریان بازدید از اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل اظهار کرد: با اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگی نه تنها اختلافات ملکی در استان رو به کاهش گذاشته بلکه زمینه حفظ اراضی ملی به خوبی فراهم آمده و جلوی برخی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اکبر بهنام‌جو عصر شنبه در جریان بازدید از اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل اظهار کرد: با اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگی نه تنها اختلافات ملکی در استان رو به کاهش گذاشته بلکه زمینه حفظ اراضی ملی به خوبی فراهم آمده و جلوی برخی از تخلفات در این زمینه گرفته شده است.

وی با قدردانی از تلاش پرسنل سخت‌کوش ثبت اسناد و املاک استان در حدنگاری اراضی ملی و صدور سند تک برگی برای این اراضی تصریح کرد: در حالی که در ۱۳ سال گذشته ۲۸۷ هزار هکتار اراضی ملی حدنگاری شده بود، در یک سال گذشته این میزان به ۳۵۶ هزار هکتار رسیده و با تلاشی که در حال انجام است، تا پایان امسال بخش عظیمی از طرح کاداستر اجرایی و در این استان عملیاتی خواهد شد.

استاندار اردبیل گفت: تلاش جهادی این مجموعه در صدور اسناد مالکیت تک برگی برای اراضی ملی و همچنین اراضی ادارات و دستگاه‌های اجرایی زمینه‌ای را فراهم کرده تا از رفع تداخلات جلوگیری شده و در بسیاری از روستاها نیز اختلاف مردم و منابع طبیعی به حداقل رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، در این بازدید مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل نیز با اشاره به فعالیت ۱۱ واحد ثبتی در استان با ۱۳۰ دفتر اسناد رسمی و بیش از ۸۷ دفتر ازدواج و طلاق در استان افزود: مهمترین کار این اداره کل اجرای طرح کاداستر است که در دو سال اخیر شدت بیشتری گرفته است.

رحیم محمدی به اجرای طرح کاداستر در استان در شش سال اخیر اشاره کرد و ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم تا کل اراضی و زمین‌های محدوده استان اردبیل را برداشت، تثبیت و برای آنها سند مالکیت صادر کنیم تا کوچک‌ترین اختلافی در این حوزه به وجود نیاید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در سایه اجرای این طرح کاهش پرونده‌های ورودی به مراجع قضائی را در ارتباط با املاک شاهد هستیم و در کنار آن آرامش فکری و روانی در جامعه به هموطنان باز گشته و تثبیت اراضی در حقیقت به اعتماد و وثوق آنها افزوده است.

محمدی اضافه کرد: در همه شهرها و مناطق روستایی استان به صورت دقیق و با کمترین اختلاف نظر ثبت اراضی به انجام رسیده به گونه‌ای که تا پایان شهریورماه کلیه اراضی دولتی تثبیت و برای همه آنها صدور سند مالکیت انجام می‌شود.

انتهای پیام/

منبع