میرفخرالدین زاهد در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، نبود شفافیت در پارلمان شهری را از عوامل اصلی انحطاط اعتبار شوراهای شهر دانست و اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی که در سال‌ها و دهه‌های اخیر شوراهای شهرها با آن مواجه بوده‌اند و همین موضوع سبب شده تا این پارلمان محلی در عین زوال اعتبار […]

میرفخرالدین زاهد در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، نبود شفافیت در پارلمان شهری را از عوامل اصلی انحطاط اعتبار شوراهای شهر دانست و اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی که در سال‌ها و دهه‌های اخیر شوراهای شهرها با آن مواجه بوده‌اند و همین موضوع سبب شده تا این پارلمان محلی در عین زوال اعتبار و اقبال عمومی در شهر به سمت ناکارآمدی سوق یابد، نبود شفافیت بوده است.

وی به ارتباط مستقیم فساد پارلمان شهری با نقصان مدیریت شهری اشاره کرد و افزود: فسادی که گاه در بطن این پارلمان سبب انحلال شورای شهر در برخی نقاط کشور شده بسیار بزرگ‌تر از خطایی است که مردم متصور هستند و بی‌شک با تقویت شفافیت و ترمیم دوباره زنجیره اعتماد بین مردم و شورای شهر می‌توان به بهبود اوضاع مدیریت شهری امیدوار بود.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان راه‌اندازی جنبش «ازما» را اقدامی با برنامه و بی‌نظیر خواند و افزود: وقتی جوانان ما چنین ظرفیتی را برای به چالش کشاندن تصمیم‌گیران پارلمان محلی دارند باید به افکار، تدبیر و اندیشه چنین جوانانی افتخار کرد، که پايگاه خبري تحليلي آذرمغان با ایجاد چنین فرصتی در واقع توانسته است بستری را برای تخصص‌گرایی شوراهای شهر و جلب اعتماد عمومی به این نهاد شهری فراهم کند.

شفافیت کاندیداها زمینه‌ساز جهش مشارکت مردمی در مدیریت شهری

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان تصریح کرد: مردم اگر اعضای شورای شهر و مدیران شهری را دارای شفافیت و صداقت در گفتار، رفتار، عمل و برنامه ببینند و هر لحظه امکان دسترسی به این شفافیت در آنها وجود داشته باشد، با رغبت بیشتری در بحث مدیریت شهری مشارکت خواهند داشت.

زاهد ادامه داد: بی‌شک مشارکت مردم در مدیریت شهری در کنار موفقیت در این مسیر خوشنامی پارلمان محلی را نیز در پی خواهد داشت، فلدا لازم است شفافیت به عنوان اصل بسیار مهم و مورد تاکید نه تنها در شوراهای شهر بلکه در نظام جمهوری اسلامی و در تمامی نهادهای مدیریتی، اجرایی و نظارتی قرار گیرد.

وی اضافه کرد: قدم اول در بحث شفاف‌سازی ارائه یک آمار کاملاً واقعی و حقیقی از دارایی‌های مالی اعضای شورای شهر و در قدم بعدی تدوین برنامه‌های مدیریتی است.

این فعال سیاسی تصریح کرد: مهم‌ترین پارلمان شهری باید محل اتخاذ تصمیمات درست بر مبنای سواد و علم کافی باشد که این کار تنها در صورتی ممکن خواهد شد که افراد راه یافته به این پارلمان در کنار سواد شخصی تخصص و مهارت مدیریت شهری را فرا گرفته باشند و اتفاقاً این صافی و شیوه محک کاندیداها باعث پاکسازی پارلمان محلی از هر گونه فساد و هنجارهای اخلاقی می‌شود.

مدیریت شهری باید در یک فضای کاملاً شیشه‌ای رصد شود

زاهد بر ضرورت نهادینه‌سازی گفتمان شفافیت در جامعه تاکید و تصریح کرد: شفافیت باعث خواهد شد مدیریت شهری از یک کلاف پیچیده سردرگم رها شده و در یک فضای شیشه‌ای قابل رصد برای همه شهروندان قرار بگیرد.

وی یادآور شد: اگر اعضای شورای شهر شفافیت در مراحل مختلف قبل، حین و بعد از انتخابات را در دستور کار خود قرار دهند اعتماد مردم به سمت مدیریت شهری بازخواهد گشت و همین موضوع زوال اعتبار شوراهای شهر را نیز ترمیم خواهد کرد.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان اقدام پايگاه خبري تحليلي آذرمغان در این زمینه را حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: امید داریم موضوع شفافیت و پاسخگویی که نتیجتاً به اعتمادسازی عمومی تبدیل خواهد شد، به عنوان یک مطالبه عمومی در جامعه ما نهادینه شود و تمامی احزاب و گروه‌ها به این موضوع کمک کنند.

زاهد تصریح کرد: طبیعتاً شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی هنگامی که بخواهد لیستی در شهرها منتشر کند، افرادی را انتخاب خواهد کرد که در بحث شفافیت و پاسخگویی پیشقدم بوده‌اند به همین جهت این شورا از همه کاندیداها می‌خواهد تا در سریع‌ترین زمان به جنبش «ازما» بپیوندند و این جنبش را سرلوحه فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خود قرار دهند.

انتهای پیام/

منبع