محسن زنگنه در گفت و گو با به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار، با اشاره به تولید و صادرات محصول زعفران بیان کرد: در بخش صادرات زعفران برای نخستین بار یک شرکت مشترک با کشور قطر احداث شد. وی تاکید کرد: سهم طرف ایرانی و سهم طرف قطری از احداث این […]

محسن زنگنه در گفت و گو با به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار، با اشاره به تولید و صادرات محصول زعفران بیان کرد: در بخش صادرات زعفران برای نخستین بار یک شرکت مشترک با کشور قطر احداث شد.

وی تاکید کرد: سهم طرف ایرانی و سهم طرف قطری از احداث این شرکت هر کدام ۵۰ درصد است.

این نماینده مجلس بیان کرد: در حال حاضر ۲۰۰ تن زعفران به این شرکت داده شده و قرار است این ۲۰۰ تن زعفران به صورت بسته بندی و فرآوری شده به اروپا و سایر نقاط جهان صادر شود.

نماینده مردم تربت حیدریه بیان کرد: این میزان صادرات زعفران برای نخستین بار بوده و مبلغ فروش آن ۳۰۰ میلیون دلار و رقم تقریبا خوبی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه ما شاهد ریزش قیمت ها در فروش زعفران نبودیم، بیان کرد: همچنین تعاونی روستایی از چند هفته گذشته خرید حمایتی را با حداقل قیمت ۴۱میلیون ۳۵۰ هزار تومان برای نگین شروع کرده است.

وی تاکیدکرد: در حال حاضر هم خرید گل و هم خرید زعفران بازار ثابتی دارد و الحمدالله ما امسال توانسته ایم بازار را به خوبی مدیریت کنیم و کشاورزان هم از این شرایط راضی هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما حتما باید میزان صادرات زعفران را افزایش دهیم، بیان کرد: همچنین ما باید تولید زعفران در کشور را افزایش دهیم . متاسفانه برخی از مجموعه هایی که جایگاه های حقوقی دارند، اینطور تبلیغ می کنند که ما باید تولید زعفران در کشور را کاهش دهیم و در پاسخ به چرایی این مسئله می گویند یکی از دلایلی که قیمت زعفران کاهش قیمت داشته، تولید بیش از اندازه بوده است که ما شدیدا با این موضوع مخالفیم و باید تولید زعفران را با توجه به کم آب بودن این محصول، افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: همچنین ما باید تلاش کنیم با صادرات این محصول، قیمت این محصول را حفظ کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حتما صادرات زعفران در سال آینده از مرز ۳۰۰ تن بالاتر خواهد رفت.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار