رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: با شیوع دوباره کرونا، دو شهرستان سرعین و اصلاندوز در وضعیت زرد کرونایی به سر می‌برند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، علی محمدیان اردی در رابطه با وضعیت کرونایی استان اردبیل اظهار کرد: براساس آمار بهداشت و درمان با شیوع دوباره کرونا در سطح استان، دو شهرستان سرعین و اصلاندوز در وضعیت زرد کرونایی به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه: نگرانی از بابت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش تدریجی موارد ابتلاء به بیماری وجود دارد، خاطر نشان کرد: همچنان شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر، بیله‌سوار، خلخال، کوثر، نیر، گرمی و نمین نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل افزود: از عموم هم استانی‌ها درخواست می‌کنیم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و افرادی که بیش از ۶ ماه از آخرین دوز واکسن کرونا آنها گذشته است حتماً جهت تزریق واکسن به مراکز تزریق واکسن مراجعه کنند.

محمدیان اردی همچنین به شیوع آنفلوانزا در اردبیل اشاره کرد و گفت: مراجعه روزانه ۷۰۰ الی ۸۰۰ بیمار به بیمارستان بوعلی اردبیل در یک هفته اخیر یک هشدار جدی و خطرناکی است که اکثر این مراجعان کودکان هستند و در صورت ساده‌انگاری ممکن است شاهد وضعیت بحرانی در استان باشیم.

وی تصریح کرد: استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و رعایت تهویه در اماکن پرتجمع باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و در کنار این موارد، ضرورت آموزش عمومی و واکسیناسیون افراد پرخطر باید در اولویت باشد.

انتهای پیام/