به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، بیماری کرونا که در اوایل اوج‌گیری موج خطرناک چهارم در استان اردبیل اصلی‌ترین علت ترس مردم برای حضور در معابر پرتردد و شلوغ شهر شده بود حالا در سر به زیرترین حالت خود شیب نزولی را به سرعت طی می‌کند به طوری که آمار فوتی‌های این بیماری از ۱۲ […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، بیماری کرونا که در اوایل اوج‌گیری موج خطرناک چهارم در استان اردبیل اصلی‌ترین علت ترس مردم برای حضور در معابر پرتردد و شلوغ شهر شده بود حالا در سر به زیرترین حالت خود شیب نزولی را به سرعت طی می‌کند به طوری که آمار فوتی‌های این بیماری از ۱۲ نفر به صورت میانگین در روز به تنها یک نفر کاهش یافته است.

در آخرین رکود زنی بیماری کرونا در استان اردبیل آمار مبتلایان و کل بستری‌ها در مراکز درمانی به ۶۳۳ نفر رسیده و تعداد کل فوتی‌ها در یک روز به ۱۳ نفر هم رسید.

شهرام حبیب‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در این باره به پايگاه خبري تحليلي آذرمغان گفت: در شبانه‌روز گذشته ۳۲ بیمار جدید با مراجعه به مراکز درمانی استان تحت مراقبت و درمان قرار گرفته‌اند که با احتساب این تعداد از بیماران جدید تعداد کل بستری‌های کرونا در استان ۲۳۳ نفر به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه همزمان با بستری بیماران جدید در استان ۴۵ بیمار نیز با کسب بهبودی نسبی از بیمارستان‌ها ترخیص شدند، افزود: خوشبختانه با رعایت برخی موارد بهداشتی هم‌اکنون شاهد افزایش آمار ترخیصی و کاهش آمار مراجعه‌کنندگان روزانه هستیم.

این مسئول از بستری ۵۰ بیماری در بخش ICU بیمارستان‌های اردبیل خبر داد و تصریح کرد: این تعداد بیمار هم‌اکنون با وخامت حال عمومی در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت و درمان هستند.

حبیب‌زاده به کاهش آمار فوتی‌های روزانه کرونا در اردبیل اشاره و اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته متأسفانه شاهد فوت یک نفر دیگر از شهروندان بودیم که همین موضوع به ما یادآوری می‌کند که خطر اوج‌گیری کرونا هنوز به طور کامل رفع نشده و مردم باید با دقت بیشتری در مراودات اجتماعی نسبت به حضور در معابر اقدام نمایند.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تعداد کل فوتی‌های کرونا در استان از ابتدای شیوع بیماری تا به اکنون به یک هزار و ۷۷۹ نفر رسیده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: با کاهش آمار بستری و مراجعه‌کنندگان روزانه در استان سنتر درمان کرونا در منطقه نیز کاهش یافته به طوری که هم‌اکنون بیمارستان‌های فاطمی، امام رضا (ع) و امام (ره) اردبیل در اختیار بیماران کرونا برای مراقبت و درمان قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ضمن قدردانی از کادر درمان و مدافعان سلامت استان یادآور شد: شهادت یکی از مدافعان سلامت استان اردبیل در راه مقابله با ویروس خطرناک کرونا برای ما جانسوز بود که از طرف پرسنل درمان استان به خانواده این عزیز تسلیت عرض می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع