به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از جروزالم پست، آژانس پدافند موشکی ایالات متحده در بیانیه‌ای از شکست ناوجنگی این کشور در عملیات رهگیری یک فروند موشک بالستیک میان بُرد خبر داد. در این بیانیه آمده است: «هدف از اجرای این عملیات آزمایشی نمایش توان و قابلیت ناو پدافند موشک بالستیک موسوم به […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از جروزالم پست، آژانس پدافند موشکی ایالات متحده در بیانیه‌ای از شکست ناوجنگی این کشور در عملیات رهگیری یک فروند موشک بالستیک میان بُرد خبر داد.

در این بیانیه آمده است: «هدف از اجرای این عملیات آزمایشی نمایش توان و قابلیت ناو پدافند موشک بالستیک موسوم به ایجِس برای شناسایی، ردیابی و رهگیری یک هدف موشک بالستیک میان برد» با شلیک دو فروند موشک‌های «اس ام -۶» بود.

در ادامه این بیانیه بدون ارائه جزئیات بیشتر و همچنین اشاره به مکان اجرای این آزمایش تصریح شد: «با این حال، [عملیات] رهگیری با موفقیت همراه نبود».

گفتنی است، آژانس پدافند موشکی ایالات متحده که تحت نظارت وزارت دفاع (پنتاگون) فعالیت می‌کند، به طور مرتب آزمایش‌های پدافند موشکی را اجرا می‌کند. این نهاد دفاعی پیش از این با استفاده از موشک‌های اس ام -۶ عملیات‌های رهگیری آزمایشی متعددی را اجرا کرده است.

انتهای پیام/

منبع