به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار؛ قیمت جهانی طلا در روز دوشنبه بین ۱۷۸۵ الی ۱۷۹۲ دلار قرار داشته که نشان دهنده شکست تلاش چهار روزه گاوها برای افزایش قیمت به بالاتر از ۱۸۰۰ دلار است. بر اساس این گزارش، کارشناسان معتقدند که ریزش قیمت طلا در روز دوشنبه، ناشی از […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از بازار؛ قیمت جهانی طلا در روز دوشنبه بین ۱۷۸۵ الی ۱۷۹۲ دلار قرار داشته که نشان دهنده شکست تلاش چهار روزه گاوها برای افزایش قیمت به بالاتر از ۱۸۰۰ دلار است.

بر اساس این گزارش، کارشناسان معتقدند که ریزش قیمت طلا در روز دوشنبه، ناشی از قرار گرفتن در آستانه اعلام آمار اقتصادی فدرال ررزرو در ماه دسامبر بوده که قرار است طی آن، شاخص CPI، نرخ دستمزد، اعتماد مصرف کننده و دیگر شاخص ها منتشر شوند. آنها معتقدند که نرخ تورم پیش بینی شده توسط فدرال رزرو از ۷.۵ درصد به ۷.۲ درصد کاهش یافته که خبر خوبی برای اقتصاد آمریکا محسوب می شود.

با اینحال، ذکر این نکته نیز بسیار مهم است که بهبود شرایط اقتصادی آمریکا به معنای توقف سیاست افزایش نرخ بهره بانکی توسط فدرال رزرو نبوده و به احتمال زیاد، این بانک طی هفته جاری نرخ بهره بانکی را ۵۰ واحد افزایش خواهد داد.

اگرچه این نرخ کمتر از نرخ های قبلی یعنی ۷۵ واحد محسوب می شود، اما حقیقت امر این است که جذابیت دلار به عنوان ابزاری مطمئن برای سرمایه گذاری همچنان برای مشتریان حفظ خواهد شد که همین امر نیز منجر به ریزش قیمت طلا در بازار شده است.

شکست حرکت صعودی ۴ روزه طلا در بازارهای جهانی| آیا نوبت به اصلاح قیمت رسیده است؟

عقب نشینی طلا از ناحیه مقاومت افقی هفت روزه در محدوده ۱۸۰۵ دلار به خط منحنی RSI (۱۴) برخورد کرده که به معنای قرار گرفتن در محدود فروش بیش از حد نیست؛ اما با اینحال شرایط را به نفع خرس ها تغییر خواهد داد.

با این حال، فروشندگان در حال حاضر به دنبال تلاقی نقطه پشتیبانی ۱۷۸۳-۸۴ دلاری شامل میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته (HMA)، ۲۰۰-HMA و خط روند صعودی از ۲۸ نوامبر به این سو هستند.

با این حال، هر گونه حرکت نزولی بیشتر نیازمند شکسته شدن حمایت ۱۷۶۶ دلار داشته و در صورت شکسته شدن این حمایت نیز، خرس ها برای رسیدن به حمایت ۱۷۲۱ دلار تلاش خواهند کرد.

در همین حال، افزایش صعودی قیمت به مست مقاومت افقی اعلام شده در نزدیکی ۱۸۰۵ دلار باید فراتر از بالاترین قیمت ماهانه یعنی ۱۸۱۰ دلار حرکت کند تا بتوان از آغاز یک حرکت صعودی جدید برای طلا مطمئن شد.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار