به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت الاسلام حسین کثیرلو بعدازظهر یکشنبه در دیدار با اعضای شورای اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: به تناسب جلسات فصلی که با منتخبان شورای استان برگزار خواهیم کرد در شهرستان‌ها و بخش‌ها نیز قرار شد تا رؤسای دادگستری تعامل و نشست هم اندیشی با شوراهای […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، حجت الاسلام حسین کثیرلو بعدازظهر یکشنبه در دیدار با اعضای شورای اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: به تناسب جلسات فصلی که با منتخبان شورای استان برگزار خواهیم کرد در شهرستان‌ها و بخش‌ها نیز قرار شد تا رؤسای دادگستری تعامل و نشست هم اندیشی با شوراهای شهرها و روستاها برگزار کنند.

وی خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی و قضائی باید از ظرفیت شوراها در پیگیری مشکلات عمومی شهر استفاده کنند تا بستر جلب رضایت مردم در حوزه‌های مختلف فراهم آید.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل اقدام ابتکاری رئیس دستگاه قضا را در تعامل بیشتر با مردم و رویکرد مردمی دستگاه قضا یادآور شد و بیان کرد: در نشست مشترکی که با استاندار و نمایندگان مجلس به تاسی از نشست سران سه قوه در استان انجام می‌دهیم سعی مان بر این است تا راهکاری مناسب برای حل مشکلات، موانع و پیگیری مطالبات مردم فراهم کنیم.

کثیرلو ادامه داد: جایگاه شورای استان و مسئولیت و مأموریت آن به درستی تبیین و تشریح نشده است و بهتر است مسئولان استانی و شهرستانی از این ظرفیت عظیم بهتر استفاده کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۰ درصد اراضی ملی و منابع طبیعی در استان سنددار شده اند، گفت: صدور سند تک برگی برای املاک دولتی آغاز شده و به زودی به سرانجام می‌رسد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل افزود: ۸۵۰ هزار هکتار اراضی حاصلخیز کشاورزی داریم که صدور سند تک برگی برای این اراضی آغاز شده ولی انتظار می‌رود با آگاهسازی و اطلاع دقیق به کشاورزان و روستاییان از این طرح استقبال بیشتری صورت گرفته و موانع و مشکلات رفع شود.

کثیرلو از اعضای شورای استان اردبیل خواست؛ در اجرای این طرح در شهرها و روستاها ثبت اسناد را کمک کنند چرا که معاندین نظام با انواع تبلیغات منفی روستاییان را در سنددار کردن اراضی خود به تردید انداخته اند که در صورت اقدام به این امر یارانه آنها قطع خواهد شد.

وی افزود: سنددار کردن اراضی کشاورزی و مسکونی روستایی و یا شهری هیچ ارتباطی به قطع یارانه ندارد و این تبلیغ منفی علیه نظام است که امروز در عرصه آموزش و پرورش و یا سایر حوزه‌ها نمونه‌هایی از آن را شاهدیم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: هرچند در مناطق مختلف شهرستان‌ها شوراهای حل اختلاف ساختمان مجزا ندارند اما با صدور حکم «صلح یار» به شوراهای شهرستان‌ها از ظرفیت آنها استفاده می‌کنیم.

کثیرلو همچنین به انتخاب یک ساله اعضای کمیسیون ماده و رسیدگی سریع به پرونده‌ها اشاره و تصریح کرد: با پیشنهاد اعضای شورای شهر اردبیل ما در سال جاری موفق شدیم تا مشکل زمین‌های قولنامه ای را در اردبیل با راهکاری مناسب برطرف کنیم.

وی اظهار کرد: انتظار می‌رود شوراها نکات مثبت و منفی فعالیت دادگستری را در شهرستان‌ها رصد کرده و با اشرافیت بیشتر در حل ایرادات کمک کار این مجموعه باشند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل به درخواست اکثر اعضای شورای استان مبنی بر راه اندازی نمایندگی پزشکی قانونی در شهرستان‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: در این زمینه به جای پیگیری یک پروسه طولانی با همراهی یک پزشک در شهرستان‌ها و آموزش آن در قالب پزشک معاضدتی می‌توان فعالیت‌های پزشکی قانونی را در دل مجموعه دادگستری انجام داده و به پرونده‌ها و موارد ارجاعی پاسخ داد.

کثیرلو ضرورت راه اندازی کلانتری در شهرهای مختلف برای تأمین امنیت مردم و بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی را در حل مشکلات و موانع یادآور شد و بیان کرد: رئیس قوه قضائیه ضرورت تعامل دستگاه قضا را با منتخبان، برجستگان و نخبگان استان‌ها مورد تاکید قرار داده و خواستار ورود رؤسای دادگستری استان‌ها به این حوزه و برگزاری نشست‌های مستمر کرده است که ما نیز این کار را به جد دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر