به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سردار جلیل بابازاده عصر دوشنبه در گردهمایی اساتید حوزه و دانشگاه در اردبیل اظهار کرد: شهید چمران در مسیر زندگی و تحولاتی که در پیش رو داشت همواره با قدرت و قوت در صحنه عمل حاضر می‌شد و هیچ وقت میدان را خالی نمی‌گذاشت. وی به ویژگی‌های این شهید […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، سردار جلیل بابازاده عصر دوشنبه در گردهمایی اساتید حوزه و دانشگاه در اردبیل اظهار کرد: شهید چمران در مسیر زندگی و تحولاتی که در پیش رو داشت همواره با قدرت و قوت در صحنه عمل حاضر می‌شد و هیچ وقت میدان را خالی نمی‌گذاشت.

وی به ویژگی‌های این شهید والامقام در عرصه جهاد و شهادت اشاره کرد و گفت: نمونه کاملی از عمل‌گرایی و همچنین صلابت همراه با بصیرت و شجاعت را می‌توان در لحظه لحظه زندگی شهید چمران مشاهده کرد و که در دوران دفاع مقدس با لبیک به امام خود در صحنه جهاد حاضر می‌شد و فداکاری‌های بی‌نظیر از خود به یادگار گذاشت.

فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل تصریح کرد: هر چند شهید چمران تحصیلات بالایی را در داخل و خارج کشور داشت اما در کنار همه این مجاهدت علمی همواره بر پرورش روح و روان خود در مسیر آرمان‌های ارزشی اسلام و عرفان ناب تاکید داشت و سعی می‌کرد تا در صحنه‌های مختلف مدافع مردم و همچنین مبانی اسلام ناب باشد.

بابازاده به روحیه ولایت‌پذیری این شهید والامقام اشاره کرد و افزود: برخورداری از بینش عمیق مذهبی و همچنین دور بودن از جریان‌های انحرافی در اوایل انقلاب از شهید چمران مرد میدان و عمل تمام عیاری ساخته بود که در دوران دفاع مقدس نمونه و مصداق این روحیه مجاهدانه را به عینه می‌توان مشاهده کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: گرامیداشت یاد و خاطره این شهید والامقام با روز بسیج اساتید در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها قرین شده که ضرورت دارد اساتید با مطالعه در زندگی و شخصیت عرفانی شهید چمران سعی کنند تا بیش از هر زمان دیگر برجستگی‌های رفتاری و الگوهای عملی او را در مسیر زندگی خود به عنوان یک معیار و سنجش واقعی مورد توجه قرار دهند.

انتهای پیام/

منبع