به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، همزمان با سوم جمادی‌الثانی و سالروز شهادت سوزناک دردانه پیامبر گرامی اسلام (ص) حضرت فاطمه زهرا (س) برنامه‌های مختلف مذهبی، فرهنگی و معنوی در نقاط مختلف استان اردبیل تدارک دیده و اجرا شد تا عاشقان آن حضرت در شهر حسینی اردبیل به عزاداری پرداخته و ارادت خود را به […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، همزمان با سوم جمادی‌الثانی و سالروز شهادت سوزناک دردانه پیامبر گرامی اسلام (ص) حضرت فاطمه زهرا (س) برنامه‌های مختلف مذهبی، فرهنگی و معنوی در نقاط مختلف استان اردبیل تدارک دیده و اجرا شد تا عاشقان آن حضرت در شهر حسینی اردبیل به عزاداری پرداخته و ارادت خود را به این بانو عرضه دارند.

شهر حسینی اردبیل در عزای دردانه پیامبر (ص) به سوگ نشست

از ساعات آغازین امروز موکب‌های عزاداری در محله عالی قاپوی اردبیل و پیاده‌راه این منطقه برپا شده و با عزاداری‌های مخصوص خود موکب را تا مقابل مساجد هدایت کردند که در مسیر برنامه‌های عزاداری از جمله نوحه‌خوانی یا سینه‌زنی برپا شد که برخی از دسته‌جات پس از عزاداری در معابر تجمع کرده و آئین ویژه عزاداری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را برگزار کردند.

برپایی ایستگاه‌های صلواتی با رعایت موازین بهداشتی در نقاط مشخصی از شهرها از جمله دیگر برنامه‌های قابل توجه بود که مردم با حضور در این ایستگاه‌ها در سوگ بانوی شهیده اسلام به عزاداری پرداختند.

شهر حسینی اردبیل در عزای دردانه پیامبر (ص) به سوگ نشست

همچنین برپایی محافل معنوی با سخنرانی و مداحی در رثای فضائل اخلاقی و سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) به ویژه با حضور بانوان، نوجوانان و جوانان از جمله برنامه‌های امروز بود که با هدف شرح و تبیین فرهنگ فاطمی اجرا گردید.

یکی دیگر از شیوه‌های عزاداری که امروز در اردبیل بیشتر جلب توجه می‌کرد پشت نویسی خودروها به نام حضرت زهرا (س) بود که به مناسبت سالروز شهادت آن بانو انجام گرفت.

شهر حسینی اردبیل در عزای دردانه پیامبر (ص) به سوگ نشست

این مراسم‌ها از ابتدای صبح آغاز شده و تا شامگاه امروز ادامه دارد که از مهم‌ترین بخش این برنامه‌ها می‌توان به مراسم نمادین تدفین پیکر حضرت فاطمه زهرا (س) که در پیاده‌راه عالی قاپو اجرا شد، اشاره داشت.

شهر حسینی اردبیل در عزای دردانه پیامبر (ص) به سوگ نشست

انتهای پیام/

منبع