سید حسین حسینی در حاشیه نشست با استاندار اردبیل به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: فعالیت‌های خوبی در استان در تولید غذای آبزیان و طرح‌های متنوع آبزی‌پروری اجرا شده و یا در مرحله اجرا است. وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه شیلات استان با آب منطقه‌ای، ‌ بیمه روستایی و عشایری و بسیج سازندگی در […]

سید حسین حسینی در حاشیه نشست با استاندار اردبیل به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: فعالیت‌های خوبی در استان در تولید غذای آبزیان و طرح‌های متنوع آبزی‌پروری اجرا شده و یا در مرحله اجرا است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه شیلات استان با آب منطقه‌ای، ‌ بیمه روستایی و عشایری و بسیج سازندگی در توسعه آبزی‌پروری تصریح کرد: در کنار دام و طیور، سیاست وزارت جهاد کشاورزی حمایت از تولید و عرضه آبزیان است تا پروتئین سالم تحویل مردم شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات گفت: بعد از مردمی‌سازی یارانه‌ها، سرمایه‌گذاری در حوزه آبزیان برای تأمین نیاز پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان آغاز شده و اقدامات مؤثری را نیز در این بخش شاهد هستیم.

حسینی مغفول ماندن ظرفیت استان را در آبزی‌پروری یادآور شد و افزود: در یک کج سلیقگی در سفر رئیس جمهور به استان ردیف اعتباری خاص به آبزی‌پروری اختصاص نیافته و یک خلأ جدی را در این بخش شاهد هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ‌برنامه تحولی ما در شیلات متناسب با سیاست دولت مردمی تأمین غذای سالم با تکیه بر محصولات آبزی‌پروری است تا خانواده‌ها بتوانند ترغیب و تشویق به خرید ماهی شوند.

حسینی اضافه کرد: باید سرمایه‌گذاران در حوزه آبزی‌پروری در حوزه بنگاه‌های عظیم اقتصادی نظیر کشت و صنعت ورود پیدا کرده و به افزایش صادرات و توان تولید داخلی کمک کنند.

وی هدف‌گذاری تولید ۱۷ هزار تن ماهی را در استان تا سال ۱۴۰۴ یادآور شد و بیان کرد: استان اردبیل ۱۰ هزار و ۷۰۰ تن ماهی تولید می‌کند که این میزان حتی تا ۲۰ هزار تن قابل ارتقا است.

حسینی از افزایش منابع آب کافی برای آبزی‌پروری در این استان خبر داد و اظهار کرد: ۳۰ سد و منابع آبی در اختیار سرمایه‌گذاران آبزی‌پروری قرار می‌گیرد و در کنار آن سعی ما بر این است تا شهرک پرورش ماهیان زینتی را در این استان راه‌اندازی کنیم.

وی ضرورت تکمیل زنجیره صنایع تبدیلی و تکمیلی را در بخش آبزی‌پروری یادآور شد و تصریح کرد: هدف‌گذاری ما افزایش صادرات است تا ما بتوانیم ۶ هزار میلیارد تومان داد و ستد ماهیان زینتی را در عرصه پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان شاهد باشیم.

معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات تاکید کرد: باید ماهی را از غذای لوکس و لاکچری خارج کرده و سرانه مصرف مردم را در سطح کشور تا ۲۰ کیلوگرم افزایش دهیم

انتهای پیام/

منبع