عباس جهانگیرزاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در کمیسیون اقتصادی اخیر برگزار شده بین ایران و جمهوری آذربایجان با رایزنی های مناسب مقرر شد تا زمینه راه‌اندازی شهرک مرزی مشترک با محوریت منطقه پارس‌آباد و ایمیشلی به وجود آمده و امکان توسعه مبادلات تجاری از طریق خط ریلی فراهم آید. وی […]

عباس جهانگیرزاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: در کمیسیون اقتصادی اخیر برگزار شده بین ایران و جمهوری آذربایجان با رایزنی های مناسب مقرر شد تا زمینه راه‌اندازی شهرک مرزی مشترک با محوریت منطقه پارس‌آباد و ایمیشلی به وجود آمده و امکان توسعه مبادلات تجاری از طریق خط ریلی فراهم آید.

وی تکمیل راه آهن اردبیل به سمت مغان را از ضرورت‌ها و اولویت‌ها برشمرد و تصریح کرد: با تأمین زیرساخت‌های لجستیکی و راه‌اندازی بارانداز ریلی به راحتی می توان از ظرفیت این شهرک مرزی و تخصصی در تقویت مبادلات تجاری استفاده کرده و به افزایش و ارتقا تراز تجاری مثبت ۲ کشور کمکی جدی انجام داد.

نماینده مردم پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز گفت: شکوفایی مناسبات اقتصادی دو کشور ایران و آذربایجان در قالب طرح‌های مختلف مرزی و ایجاد زیرساخت‌های سهل و راحت در مبادلات تجاری می تواند به بسترسازی اشتغال مؤثر نیز کمک کند که خواسته و مطالبه اصلی تجار و بازرگانان هر دو منطقه راه‌اندازی شهرک‌های مرزی تخصصی و بارانداز ریلی به همراه تقویت مبادلات گمرکی است.

جهانگیرزاده افزود: با تصمیم نهایی مسئولان کشوری راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری در بیله‌سوار و محدوده مرزی نیز می تواند به این بستر و توان اقتصادی کمک کرده و افزایش مبادلات اقتصادی را بین دو کشور به وجود آورد.

نماینده مردم پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز با بیان اینکه بستر لازم برای راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری در بیله‌سوار مهیا شده است، خاطرنشان کرد: اتصال منطقه آزاد تجاری با شهرک مرزی مشترک و بارانداز ریلی در مغان زمینه‌ساز افزایش توان اقتصادی استان و تقویت نظام تجاری را بیش از گذشته به وجود می آورد.

انتهای پیام/

منبع