پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، گروه استان‌ها – بابک آدیگوزلی: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی متولد ۱۳۳۵ در کرمان، فرمانده سپاه قدس پاسداران و چهره معروف مبارزه با داعش خاورمیانه که در تاریخ ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ در عراق طی حملات موشک‌های آمریکایی به شهادت رسید. انتشار خبر شهادت سردار سلیمانی […]

پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، گروه استان‌ها – بابک آدیگوزلی: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی متولد ۱۳۳۵ در کرمان، فرمانده سپاه قدس پاسداران و چهره معروف مبارزه با داعش خاورمیانه که در تاریخ ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ در عراق طی حملات موشک‌های آمریکایی به شهادت رسید.

انتشار خبر شهادت سردار سلیمانی همه را در بهت و شوک فرو برده بود؛ هنوز چند ساعتی از انتشار خبر شهادت نمی‌گذشت که همدردی ایرانی‌ها و غیر ایرانی‌ها در اندوه ترور فرمانده سپاه قدس سونامی رسانه‌ای را در عرصه جهانی در پی داشت.

به دنبال انتشار خبر شهادت سردار سپاه قدس رهبر معظم انقلاب پیام تسلیتی صادر کرد. در قسمت‌هایی از پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب خطاب به ملت ایران آمده بود؛ سال‌ها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان‌های مبارزه با شیاطین و اشرار عالم، و سال‌ها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سلیمانی عزیز را به این مقام والا رسانید و خون پاک او به‌دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخت.

او نمونه‌ی برجسته‌ای از تربیت شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود، او همه‌ی عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید.

شهادت سردار گرد فراموشی نمی‌گیرد

همزمان با سراسر کشور به مناسبت سومین سالروز شهادت سردار دل‌ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اقشار مختلف از اهالی شهرستان پارس آباد اعم از زن و مرد، پیر و جوان، کارگر و کارمند، دانشجو و دانش‌آموز از جلوی سپاه پارس آباد تا هسته مرکزی شهر عزاداری کردند و آمدند تا یک صدا بگویند «هر تک تک ما سردار سلیمانی هستیم» و شهادت سردار دلیر اسلام هرگز گرد فراموشی و نسیان نخواهد گرفت.

مردم ولایت مدار شهرستان پارس آباد این روزها همچون دیگر مردم کشور با حضور در ویژه برنامه‌های سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حضور یافتند و به سیدالشهدای جبهه مقاومت ابراز ارادت و خشم و انزجار خود از آمریکای جنایتکار را اعلام داشتند و این عملیات وحشیانه دشمن را محکوم کردند.

امروز شهرستان پارس آباد نقطه صفر مرزی غرق در ماتم و عزا بود، به همین مناسبت نانوایی‌های شهرهای پارس آباد نیز به نیت شادی روح سیدالشهدای جبهه مقاومت «شهید حاج قاسم سلیمانی» اقدام به توزیع نان صلواتی بین مردم محله خود کردند.

شهرستان پارس آباد در سوگ مرد میدان غرق در ماتم و عزا بود

کسبه و بازاریان شهرستان پارس آباد مغازه‌هایشان را تعطیل کرده و پارچه‌های سیاه عزا را بر سر درب مغازه‌ها نصب کردند.

مردم شهرستان پارس آباد در این روز اعلام کردند تا آخرین قطره خونشان پای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهند ایستاد و پشتیبان ولایت فقیه خواهند بود.

اهالی پارس آباد خطاب به عاملان شهادت سردار سلیمانی گفتند: رهبر معظم انقلاب اسلامی اگر فرمان دهد کاخ سفید را با خاک یکسان خواهیم کرد.

شاخصه‌های رفتاری و عملی «سردار سلیمانی» برای دانش آموزان تبیین شود

حجت الاسلام علی اکبر باقری بنایی، امام جمعه شهرستان پارس آباد ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی، اظهار کرد: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی نماد عزت، غیرت، شجاعت و شاخص ولایت مداری بود.

وی افزود: باید شاخصه‌های رفتاری و عملی سردار سلیمانی برای دانش آموزان تبیین شود چرا که یکی از ضرورت‌های امروز تبیین ابعاد مختلف زندگی و شخصیتی و مکتب سردار حاج قاسم سلیمانی است که از اهمیت بالایی برخوردار است.

«ولایت» محور تمامی اقدامات «سردار سلیمانی» بود

جابر جهان فرماندار شهرستان پارس آباد نیز در حاشیه مراسم گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی سردار والا مقام اسلام الگو و اسوه خط مقاومت، سردار فاتح جنگ با داعش و رهرو راه رهبر معظم انقلاب و مبارزی خستگی‌ناپذیر بود.

وی گفت: ولایت مداری، ولایت باوری و ولایت محوری از دیگر شاخصه‌های بارز اخلاقی، رفتاری و عملکردی سردار حاج قاسم سلیمانی است به گونه‌ای که محور تمام اقدامات وی «ولایت» بود.

فرماندار شهرستان پارس آباد ادامه داد: سردار شهید قاسم سلیمانی عزت و افتخار ایران اسلامی در صحنه بین المللی بود و توانست در خارج از مرزها برای مردم مظلوم و محروم کشورهای مختلف همچون سوریه، عراق، لبنان، فلسطین یار و یاور باشد.

شهرستان پارس آباد در سوگ مرد میدان غرق در ماتم و عزا بود

در گرامیداشت سالروز شهادت سردار دل‌ها برنامه‌های متعددی در روستاها و بخش‌ها و شهرهای شهرستان پارس آباد برگزار شد، ویژه برنامه دختران حاج قاسم، یادواره‌های شهدا، دستجات عزاداری و مداحی و سینه زنی نمونه‌های از این برنامه‌ها بودند.

در سرتاسر شهرستان پارس آباد ایستگاه‌های صلواتی با پخش مداحی و پذیرایی از مردم با چای و شیرینی و خرما و حلوا و غذای گرم از مردم پذیرایی کردند.

پسر نوجوانی که در محوطه شهدای گمنام پارس آباد کفش‌های مردم را به نیت روح شهید سردار سلیمانی واکس می‌زد در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، بیان کرد: دشمنان بدانند که ملت ایران، سلیمانی‌های زیادی دارد که انتقام خون پاک این شهید مقاومت را خواهند گرفت.

سردار قاسم سلیمانی مالک اشتر زمان بود

فرمانده سپاه شهرستان پارس آباد ضمن تشکر از حضور پرشکوه مردم در مراسم عزاداری سومین سالروز شهادت شهید سردار سلیمانی عنوان کرد: دشمنان از ترس اسلام و انقلاب در اقدامی خبیث دست به ترور این شهید والا مقام و همرزمانش زدند که قطعاً دشمنان همان‌گونه که قبلاً هم تجربه کرده سیلی محکمی بابت این اقدام پلید و اشتباه خود خواهند خورد.

علی پیرجاهد با بیان اینکه سردار قاسم سلیمانی مالک اشتر زمان بود، اضافه کرد: این مرد الهی بارها و بارها خود را با شجاعت تمام به دل دشمنان زده بود و آرزوی شهادت داشت و در آخر هم به درجه شهادت رسید.

شهید حاج قاسم سلیمانی نامی که امروز در هر جای کشور و در هر صنف و دسته برای هم وطنانمان معنا و مفهوم شهامت و شهادت دارد.

علی‌رغم گذشت سه سال از فراغ سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی هنوز هم هر وقت چشمانمان به عکست می‌افتد صدای مظلومانه‌ات را می‌شنویم بغض گلویمان را می‌گیرد، همانطور که خداوند فرموده شهید زنده است و نزد پروردگار خود متنعم.

سردار دل‌ها! قاسم زمان! همانگونه که در قالب جسمت فدایی مردم بودی در آن دنیا هم دست خود را بر سر این مردم بکش و آرزوی عزت ملت ایران را جامه عمل بپوشان.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر