سلامت صفری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، با تاکید بر پیگیری تحویل شهرک‌های جدید مسکونی اظهار کرد: از شهردار اردبیل درخواست داریم این موضوع را از مسئولین فرادستی پیگیری کند. وی به ضرورت اولویت بندی و ستاره دار کردن طرح‌ها و پروژه‌ها در زمان تصویب بودجه اشاره کرد و […]

سلامت صفری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، با تاکید بر پیگیری تحویل شهرک‌های جدید مسکونی اظهار کرد: از شهردار اردبیل درخواست داریم این موضوع را از مسئولین فرادستی پیگیری کند.

وی به ضرورت اولویت بندی و ستاره دار کردن طرح‌ها و پروژه‌ها در زمان تصویب بودجه اشاره کرد و گفت: ضروری است رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرمان و سایر صاحب‌نظران و درخواست شهروندان و نیاز شهر را که احصا کرده و در برنامه‌های مصوب سال آتی قرار دهیم.

رئیس کمسیون پیگیری و نظارت شورای شهر اردبیل مبارزه با فساد اداری با ایجاد سیستم الکترونیک و هوشمند را حائز اهمیت دانست و گفت: از جمله در و دروازه ورود به این بحث تکمیل حلقه‌های الکترونیکی و سامانه‌ها است.

صفری با بیان اینکه بیش از ۴۶ عنوان سامانه یا نرم افزار توسط شهرداری در دست اقدام است، گفت: در صورت پشتیبانی ۱۶ عنوان از این سامانه‌ها تا آخر سال تکمیل می‌شود و در اختیار مردم قرار داده خواهد شد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: تعدادی از این سامانه‌ها تکمیل شده ولی در شهرداری استفاده نمی‌شود، تعدادی در مرحله انتشار آگهی مناقصه، تعدادی در مرحله استعلام و تعدادی در انتظار ارتقا قرار دارند.

تحقق ۳ میلیارد تومانی سامانه‌های الکترونیک شهرداری

عضو شورای شهر اردبیل با اشاره به اینکه از اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برای سامانه‌های الکترونیک فقط ۳ میلیارد محقق شده است، بیان کرد: زمانی که سازمان مربوطه مسئول کارپردازی و درآمد و مسئول مالی ندارد اعتبار کافی و به موقع داده نشود و از طرفی نیروهای آموزش دیده تخصصی هم در زیر مجموعه شهرداری نباشد، بدیهی است که در این صورت خروجی محسوسی هم نخواهد بود.

صفری گفت: در حوزه مشارکت و سرمایه گذاری اقدامات مؤثر و مفیدی انجام شده است اما خروجی آمار متفاوت اعلام می‌شود باید خروجی یک دست باشد، همچنین در راستای تحقق شعار سال آتی نیز باید کمیسیون ویژه‌ای در شورا تشکیل شود.

بازنگری برای تصویب فروش زمین‌های شهرداری در دستور کار قرار گیرد

سخنگوی شورای شهر گفت: از جایگاه کمیسیون پیگیری و نظارت ۱۷ فقره نامه ارسال کرده‌ ام که بعضی‌ها تاکنون بی جواب مانده است.

صفری بیان کرد: همچنان در شهر کوچه‌های خاکی داریم و باید شعار اینکه دیگر در شهر کوچه خاکی نداریم را عملیاتی کنیم و همه معابر خاکی را در برنامه سال آتی قرار دهیم

وی بازنگری برای تصویب فروش زمین‌های شهرداری که سرمایه بین نسلی است را ضروری دانست و گفت: در سال آتی باید حجم فروش این سرمایه‌های بین نسلی را کاهش دهیم از طرفی هم به دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت کشور توجه کنیم و مناطق کم برخوردار را ارتقا داده و به سطح نسبی و قابل قبول برسانیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر