به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، احمد ناصری ظهر شنبه در یادواره شهدای معلم تربیت بدنی و سلامت استان شهید حسن رجب‌زاده در سالن ولایت سپاه اردبیل اظهار کرد: معلمان و دانش‌آموزان در سنگر تعلیم و تربیت در سخت‌ترین شرایط عازم جبهه‌های حق علیه باطل شدند تا در این عرصه نیز نقش‌آفرینی اصلی را داشته […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، احمد ناصری ظهر شنبه در یادواره شهدای معلم تربیت بدنی و سلامت استان شهید حسن رجب‌زاده در سالن ولایت سپاه اردبیل اظهار کرد: معلمان و دانش‌آموزان در سنگر تعلیم و تربیت در سخت‌ترین شرایط عازم جبهه‌های حق علیه باطل شدند تا در این عرصه نیز نقش‌آفرینی اصلی را داشته باشند.

وی معلمان را سرمایه‌های تربیتی و معرفتی جامعه توصیف کرد و گفت: در کنار جایگاه انبیایی معلمان، شهادت زیبنده‌ترین لباس و زیور برای آنهاست که برای همیشه تاریخ می‌تواند آنها را استوار و ثابت قدم نگه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: ما امروز در حالی یادواره شهدای معلم و فرهنگی را گرامی می‌داریم که در این استان ۶۵ شهید معلم توانستند با حضور در جبهه‌های حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت نائل آیند.

ناصری به حساسیت مقطع کنونی در تربیت نسل شایسته و فاخر توسط معلمان و مربیان اشاره کرد و افزود: دشمنان ما امروز با حربه‌های مختلف تلاش می‌کنند تا عرصه تربیتی را برای نسل ما تنگ کنند که این کار از طریق فضای مجازی و شبکه‌های معاند به اشکال مختلف انجام می‌شود اما ضروری است در کنار خانواده‌ها، معلمان و مربیان تربیتی و آموزشی نیز حساسیت بیشتری نسبت به تعالی نسل آینده داشته باشند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی دانش‌آموزان و معلمان رسالت سنگینی را در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی بر عهده دارند، خاطر نشان کرد: مدرسه بهترین جایگاه در تعالی‌بخشی به این انگیزه‌های متعالی است که می‌تواند زمینه تربیت شایسته نسلی ارزشمند را رقم بزند.

ناصری حساسیت کار تعلیم و تربیت را در مقطع کنونی یادآور شد و اضافه کرد: باید سه ضلع جامعه، مدرسه و خانواده به نحوی عمل کنند تا کارکرد شایسته تربیتی و همچنین آموزش نسل آینده را مطابق با آموزه‌های دینی و ارزش‌های اسلامی شاهد و ناظر باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل یاد و خاطره شهدای معلم را گرامی داشت و ادامه داد: معلمان شهید بهترین سیره و پاک‌ترین اندیشه را برای نسل امروز و آینده به یادگار گذاشتند که الگوگیری از آنها می‌تواند ما را در همه ابعاد موفق نگه دارد.

در این مراسم که با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد، شرکت‌کنندگان با نثار فاتحه و صلوات یاد و خاطره شهدای والامقام معلم و دانش‌آموز را گرامی داشتند.

انتهای پیام/

منبع