رئیس سازمان صنعت، ‌معدن و تجارت استان اردبیل گفت: با بازرسی‌های انجام شده در فروردین ماه ۱۴۰۰ تعداد ۷۷ نانوایی متخلف شناسایی و تخلف آن‌ها برای رسیدگی ثبت شد.

به گزارش آذرمغان، رامین صادقی صبح یکشنبه در جلسه کارگروه آرد و نان اردبیل بر تشدید بازرسی از نانوایی‌ها به منظور کنترل توزیع و مصرف آرد و کیفیت پخت نان خبر داد و اظهار کرد: در فروردین ماه امسال با بازرسی‌های انجام گرفته تعداد ۷۷ واحد نانوایی به علت کم‌فروشی، گران فروشی و تعطیلی خودسرانه محکوم به پرداخت جریمه شدند.

وی تعداد بازرسی‌های انجام یافته در طول یک ماه گذشته را ۱ هزار و ۵۰ مورد عنوان و اضافه کرد: به دلیل اهمیت کیفیت نان عرضه شده به مردم نظارت و بازرسی‌ها در استان از نانوایی‌ها با قدرت ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه نان به عنوان بخش اصلی سبد غذایی مردم به شمار می‌رود، تصریح کرد: بهبود کیفیت پخت نان مورد انتظار مردم است و در این راستا نظارت و بازرسی مستمر از طریق بازرسین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بر عملکرد نانوایی‌های سطح استان انجام می‌شود.

به گفته صادقی هم‌اکنون هیچ مشکل و کمبودی در تأمین آرد وجود ندارد و در صورت نیاز آرد مازاد بر مصرف در ماه مبارک رمضان تأمین و برای ارائه خدمات به واحدهای پخت نان تزریق خواهد شد.

وی واحدهای نانوایی را در پایبندی بر قوانین پخت نان از جمله رعایت ساعات پخت ملزم دانست و گفت: نانوایی‌های استان باید بر اساس ساعات پخت نان که از طرف اتحادیه نانوایان به آنها اعلام شده نسبت به پخت نان اقدام و با بازرسان همکاری لازم را داشته باشند.

این مسئول همچنین خاطرنشان کرد: باید با آرد اختصاص یافته به هر نانوایی نان پخت شود و با متخلفان عرضه خارج از شبکه برخورد جدی خواهد شد.

انتهای پیام/