علی محمدیان اردی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: در شبانه روز گذشته با کاهش نسبی آمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در استان مواجه بودیم که در این مدت هیچ فوتی ناشی از این بیماری به ثبت نرسیده است و تعداد روزهای بدون فوتی کرونا […]

علی محمدیان اردی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: در شبانه روز گذشته با کاهش نسبی آمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در استان مواجه بودیم که در این مدت هیچ فوتی ناشی از این بیماری به ثبت نرسیده است و تعداد روزهای بدون فوتی کرونا در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم بیشتر از میانگین ایام بدون فوتی هفته‌های اخیر است.

وی با اشاره به تعداد بستری‌های جدید کرونا در استان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با مراجعه ۱۹ بیمار جدید به مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان بستری‌های همزمان ناشی از ابتلاء به کووید ۱۹ در منطقه به ۱۰۴ نفر افزایش یافت که در این مدت ۲۲ نفر نیز با کسب بهبودی نسبی ترخیص شدند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: یک روز بدون فوتی دیگر در استان در روز گذشته به ثبت رسید که بر این اساس آمار کل جان باختگان از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان تا به امروز ۲ هزار و ۶۳۰ نفر ثبت شده است.

محمدیان ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر ۲۰ نفر از بیماران درگیر کرونا در بخش‌های مراقبت‌های ویژه و ICU بیمارستان‌های استان تحت مراقبت و درمان هستند که در بیشتر این بیماران درگیری ریوی تشدید شده و علائم جدی‌تری سلامت آن‌ها را تهدید می‌کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: هم اکنون شهرستان پارس آباد در وضعیت زرد و شهرستانهای اردبیل، مشگین شهر، خلخال، گرمی، بیله سوار، نیر، سرعین، کوثر و نمین در وضعیت آبی قرار دارند.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان آمار واکسیناسیون کرونا در استان تا به این لحظه با لحاظ مراحل اول تا سوم به مجموع ۱ میلیون و ۸۲۲ هزار و ۴۵ دز رسیده است.

محمدیان با تاکید بر انجام مرحله سوم واکسیناسیون توسط عموم جمعیت استان گفت: اهمیت انجام مرحله سوم واکسیناسیون و دریافت دز سوم در کاهش آمار مبتلایان جدید و جلوگیری از شیوع سویه جدید کرونا در منطقه بسیار بالاست و عموم مردم استان باید به این نکته توجه کافی را داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع