به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، سردار غلام عسگر کریمیان عصر سه‌شنبه در آئین پیش اجلاسیه شهدای دانش‌آموز شهرستان نمین اظهار کرد: دشمن امروز با جنگ ترکیبی و شناختی نوجوانان و جوانان ما را هدف قرار داده تا افکار، ذهن و اندیشه آنها را در مسیر انحرافی به کار بگیرد. وی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، سردار غلام عسگر کریمیان عصر سه‌شنبه در آئین پیش اجلاسیه شهدای دانش‌آموز شهرستان نمین اظهار کرد: دشمن امروز با جنگ ترکیبی و شناختی نوجوانان و جوانان ما را هدف قرار داده تا افکار، ذهن و اندیشه آنها را در مسیر انحرافی به کار بگیرد.

وی مسئولیت، مأموریت آموزش و پرورش و نظام خانواده را در این بمباران شدید فضای مجازی و هجمه‌های بیگانگان حساس و خطیر اعلام کرد و گفت: همان طوری که دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس سنگر جهاد و شهادت را بر سنگر تحصیل ترجیح دادند، امروز نیز در کنار علم و معرفت‌آموزی باید شناخت از ابعاد توطئه دشمن و تلاش آنها برای به انحراف کشیدن نسل آینده مورد توجه قرار گیرد تا نوجوانان و جوانان در دام شیاطین گرفتار نیایند.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس راه عزتمند شهدا را، راه پرافتخار برای نسل امروز و آینده عنوان کرد و افزود: هر قدر در این مسیر واقع‌بینانه و حقیقی حرکت کنیم به همان نسبت انقلاب را از آسیب‌ها و دغدغه‌های مختلف نجات خواهیم داد.

کریمیان تصریح کرد: ابعاد جنگ ترکیبی ابعاد پیچیده و گسترده‌ای است که شناخت لایه‌های آن بسیار سخت و دشوار بوده و بهتر است مراقبت از نسل آینده در فضای تربیتی مناسب مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دشمن امروز با بی‌هویت کردن اصالت تاریخی و فرهنگی پیشینیان سعی می‌کند تا نسل آینده را متناسب با افکار و اندیشه‌های مسموم خود هدایت کرده اما ضرورت دارد معلمان در کنار اولیا، پدران و مادران زمینه رشد و تعالی فرزندان را در شایسته‌ترین مناسب کشور فراهم کنند.

کریمیان اضافه کرد: برگزاری چنین رویدادهای معنوی در آستانه کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید والامقام استان اردبیل فرصتی بی‌نظیر است تا ما شهدای دانش‌آموز را به نسل‌های آینده معرفی کنیم تا آنها قدر این سرمایه حریت و آزادگی خود را بدانند.

وی بیان کرد: در بین گروه‌های مختلف جامعه دانش‌آموزان بیشترین شهدا را تقدیم نظام اسلامی کردند و این نشان می‌دهد که در نسل سوم و چهارم انقلاب موجی از پشتیبانی و حمایت از انقلاب و اندیشه‌های آرمانی آن را شاهد هستیم تا جبهه حق تقویت شده و جبهه باطل روز به روز رسواتر شود.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس ادامه داد: بهترین مسیر تبعیت از راه شهدا شناخت افکار و اندیشه‌های آنها و پیمودن مسیر عزتمندی است که شهدا برای ما به یادگار گذاشتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از مهر، پیش اجلاسیه شهدای دانش‌آموزی ستاد کنگره سه هزار و ۴۰۰ شهید والامقام استان اردبیل در حالی در نمین برگزار شد که قرار است یادواره شهدای اهل تسنن عنبران نیز برگزار شود.

شهرستان نمین با تقدیم ۱۰۳ شهید والامقام که ۱۶ نفر از آنها شهدای دانش‌آموز محسوب می‌شوند در دفاع از انقلاب و کیان اسلامی سنگ تمام گذاشته که در قالب این رویداد مداحی، شعرخوانی و برنامه‌های فرهنگی اجرا و از خانواده‌های شهدای دانش‌آموز نیز تجلیل شد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر