حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، با اشاره به اهمیت حرفه پرستاری در فرهنگ اسلامی، اظهار کرد: انسان اگر صادقانه و خالصانه با خدا معامله کند، خداوند هم رحمت خویش را بر او نازل کرده و در جوار محبت خویش قرار […]

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، با اشاره به اهمیت حرفه پرستاری در فرهنگ اسلامی، اظهار کرد: انسان اگر صادقانه و خالصانه با خدا معامله کند، خداوند هم رحمت خویش را بر او نازل کرده و در جوار محبت خویش قرار می‌دهد. در این میان پرستاران جان بر کف در روزهای انتشار ویروس کرونا، با همان روحیه جهادی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس خالصانه در پرستاری از بیماران خدمت کرده و افتخار بزرگی در تاریخ ایران اسلامی ثبت کردند.

وی جبهه پرستاری را تجلی ایثار و نوع دوستی در تمامی ادیان به‌ویژه دین اسلام عنوان کرد و افزود: در حرفه مقدس پرستاری شاهد فداکاری عزیزانی هستیم که تجلی همان جبهه مقاومت شهید سلیمانی بوده و با بصیرت و آگاهی در سنگر مدافعان سلامت در خدمت مردم هستند.

این مسئول گفت: پرستاری می‌تواند یکی از بهترین راه‌های قرب به خداوند و کمال انسان باشد. از این رو باید به پرستاری به‌عنوان یک وظیفه انسانی، الهی نگریست و این نگرش می‌تواند نشاط و علاقه ویژه ای را در امر پرستاری ایجاد کند چرا که پرستار با عشق ورزیدن به کار خود، بیمار را کانون توجه خود قرار می‌دهد و به او امید و آرامش افزون‌تر می‌بخشد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده خاطرنشان کرد: ارزش و اهمیت پرستاری در فرهنگ والای اسلامی به اندازهای است که حتی بر نماز در مسجد که یکی از مهمترین و عالی‌ترین عبادت‌های اسلامی است، برتری دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در ادامه با تقدیر از فعالیت بانوان مبلغ در قالب همیاران پرستاران و گروه‌های جهادی، خاطر نشان کرد: بانوان با تاسی از مکتب والای حضرت زهرا (س) و الگوگیری از بزرگ پرستار اسلام حضرت زینب (س)، در حرکتی جهادی به یاری پرستاران در بخش کرونایی و نیز در تغسیل اموات کرونایی پرداخته و حماسه‌ای بی نظیر از حضور بانوان در برهه‌های حساس جامعه خلق کردند.

وی از برپایی کاروان شادی به مناسبت روز پرستار در اردبیل خبر داد و گفت: در روز میلاد حضرت زینب (س)، کاروان شادی در قالب حرکت خودرویی از مقابل اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل واقع در میدان بسیج تا امامزاده سید صدرالدین (ع) واقع در میدان وحدت انجام و برنامه‌های فرهنگی و دیدار و تجلیل از پرستاران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع