همزمان با سالگرد راه‌اندازی شعب شورای حل اختلاف در کشور، شعبه حل اختلاف فرهنگ و هنر در ساختمان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل راه‌اندازی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، عبدالله بحرالعلومی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل عصر سه‌شنبه در مراسم راه‌اندازی این شعبه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل اظهار کرد: بر اساس آموزه‌های دینی و با هدف توسعه و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه، شوراهای حل اختلاف توانسته‌اند با ارائه خدمات مردمی به کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم قضائی کمک کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت این موضوع و رفع اختلاف در حوزه فرهنگ و هنر سعی کردیم تا با راه‌اندازی شعبه‌ای در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به اصحاب فعال فرهنگ، هنر و رسانه کمک کنیم تا اختلاف نظرها و برخی دعاوی در این مجموعه حل و فصل شده و نیازی به مراجعه محاکم قضائی نباشد.

این مسئول گفت: در سال‌های اخیر و با فعالیت شوراهای حل اختلاف که بازوی پرتوان مجموعه قضائی هستند، در بخش‌های متعدد جامعه شاهد گره‌گشایی از مشکلات و نارسایی‌هایی هستیم که با نگاه صلح و سازش و مصالحه انجام شده و پرونده‌ها نیز به سرعت مختومه می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل افزود: هر چند در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه کار با پشتوانه تعقل، تفکر و دوراندیشی انجام شده و کمترین اختلاف و دعای را شاهد هستیم، خاطر نشان کرد: به رغم کم بودن پرونده‌های تولید شده در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه سعی خواهد شد از ظرفیت شعبه شورای حل اختلاف مستقر در فرهنگ و ارشاد اسلامی و افراد دلسوز در این بخش استفاده شود تا دعاوی و مشکلات به وجود آمده به سرعت برطرف شود.

بحرالعلومی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود شرایط مطلوبی در روند همکاری‌ها در حوزه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای به وجود آمده و ما در کمال آرامش فعالیت‌های مثبت و رو به جلویی را از سوی فعالان این حوزه‌ها شاهد باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، در این مراسم در کنار راه‌اندازی شعبه تخصصی فرهنگ، هنر و رسانه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نادر پرستار، شهرام محمدی، رسول حاجی‌زاده، علی نورعلیپور و عبدالله بحرالعلومی حکم صلح‌یار افتخاری خود را از مسئولان قضائی دریافت کردند تا در شعبه حل اختلاف فعالیت افتخاری داشته باشند.

انتهای پیام/