علی نیکزاد در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: همچنان مشکل فرودگاه اردبیل از بابت باند اصلی، چراغ و تجهیزات مدرن نشست و برخاست هواپیماها برطرف نشده و ما گرفتار کنسلی پروازها و یا تأخیر در نشست و برخاست هواپیماها هستیم. وی تصریح کرد: بنده بعد از ماه‌ها تلاش و پیگیری به دلیل برخی ناملایمتی ها کار […]

علی نیکزاد در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: همچنان مشکل فرودگاه اردبیل از بابت باند اصلی، چراغ و تجهیزات مدرن نشست و برخاست هواپیماها برطرف نشده و ما گرفتار کنسلی پروازها و یا تأخیر در نشست و برخاست هواپیماها هستیم.

وی تصریح کرد: بنده بعد از ماه‌ها تلاش و پیگیری به دلیل برخی ناملایمتی ها کار را در حوزه بهسازی، عمران و آبادانی فرودگاه اردبیل رها کردم ولی انتظار می رود هر چه سریعتر باند اصلی فرودگاه راه‌اندازی شده و با نصب چراغ‌ها به سرعت عملیات فنی و تخصصی در نشست و برخاست هواپیماها بدون کنسلی و با کمترین تأخیر و تعلل به انجام برسد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: عمده شرکت‌های هواپیمایی در صورت مهیا بودن تجهیزات و امکانات مناسب آمادگی برقراری پروازها را دارند ولی آرزو می کنیم بیس هوایی در این استان راه‌اندازی شود تا ما شاهد ماندگاری هواپیما در طول شب در فرودگاه اردبیل بوده و اول صبح پرواز اردبیل به سمت تهران دایر شود.

۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در ۲ سال آینده در اختیار اردبیل قرار می گیرد
نیکزاد به فصل بودجه‌ریزی ۱۴۰۱ اشاره کرد و افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی و بالاتر از همه استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این استان باید تلاش جدی را در رایزنی با مسئولان کشوری انجام دهند تا از ردیف‌های ملی منابع اعتباری بیشتر جذب استان شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ما آمادگی داریم تا وزرای دولت سیزدهم را به استان اردبیل دعوت کنیم تا با همراهی آنها برخی از مصوبات و پیگیری طرح‌های زیربنایی در استان به انجام برسد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در ۲ سال آینده در اختیار استان اردبیل قرار می گیرد و در کنار آن به دنبال سفر رئیس جمهور به استان، شرایط مناسبی فراهم شده تا ما از یک‌هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان منابع دولتی در جهت تکمیل راه آهن اردبیل، توسعه بزرگراه‌ها و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام استفاده کنیم.

وی بیان کرد: ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار قرار است در سال آینده برای تکمیل راه آهن اردبیل – میانه اختصاص پیدا کند تا این پروژه به سرانجام رسیده و افتتاح آن را بعد از سال‌ها انتظار شاهد باشیم.

۱۵ هزار میلیارد تومان منابع کشوری برای تأمین قیر رایگان اختصاص پیدا می کند
نیکزاد در مورد عمران شهری و درآمد پایین شهرداری ها در اجرای پروژه‌های آسفالت‌ریزی ادامه داد: در جلساتی که برای تأمین قیر مورد نیاز برگزار کردیم، قرار شد ۱۵ هزار میلیارد تومان منابع کشوری برای تأمین قیر رایگان اختصاص پیدا کند تا عمران روستاها و شهرها با همت و تلاش دهیاری ها و شهرداری ها به انجام برسد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ما در هیئت‌ رئیسه مجلس در خدمت مدیران و مسئولان استانی هستیم تا با تشکیل جلسات مستمر زمینه جذب سرمایه‌گذارانی نظیر سرمایه‌گذار واحد تولیدی آهن اسفنجی را به استان دعوت کنیم.

وی تصریح کرد: این کارخانه که با ظرفیت یک میلیون تن راه‌اندازی می شود فرصتی را فراهم می آورد تا استان اردبیل به قطب تولید فولاد کشور تبدیل شود که ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری نیز در این حوزه انجام خواهد شد.

در دوره وزارت محرابیان باید مشکل آب استان اردبیل برای همیشه برطرف شود
نیکزاد از پیگیری مستمر برای حل مشکل آب شرب روستاها و شهرها و همچنین تأمین آب بخش صنعت و کشاورزی خبر داد و گفت: باید در دوره وزارت محرابیان مشکل آب استان اردبیل برای همیشه برطرف شود.

وی عمده مشکل روستاییان را آب شرب، آب کشاورزی، راه، طرح‌های هادی و همچنین نبود زیرساخت اینترنت اعلام کرد و افزود: در این زمینه باید تلاشی جدی تر با همکاری مدیریت بنیاد مسکن که خود از دیار اردبیل است، به شکل جامع و کامل انجام شده و بخش عظیمی از مشکلات و دغدغه‌ها برطرف شود.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر،‌ نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اصلی ترین دغدغه مدیران و نمایندگان استان در مجلس را حل مشکل بیکاری ۷۰ هزار جوان این استان اعلام کرد و ادامه داد: باید به شکل جامع و کامل طرح‌های توسعه صنعتی و سرمایه‌گذاری در بخش‌های کشاورزی مورد توجه قرار گیرد که در این زمینه قطعا از توان بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع