سیدغنی نظری‌خانقاه در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار داشت: برای ایجاد تشویق و ترغیب در بین سرمایه‌گذاران نیازمند اتخاذ تصمیمات اساسی و برنامه‌های حائز اهمیت هستیم و شرایط باید به گونه‌ای در نظر گرفته شود که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به جای سرمایه‌گذاری در کلانشهرها میل به سرمایه‌گذاری در مناطق محروم داشته باشند. وی […]

سیدغنی نظری‌خانقاه در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار داشت: برای ایجاد تشویق و ترغیب در بین سرمایه‌گذاران نیازمند اتخاذ تصمیمات اساسی و برنامه‌های حائز اهمیت هستیم و شرایط باید به گونه‌ای در نظر گرفته شود که سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به جای سرمایه‌گذاری در کلانشهرها میل به سرمایه‌گذاری در مناطق محروم داشته باشند.

وی بیان کرد: ارائه تسهیلات ویژه به سرمایه‌گذاران و نیز حمایت‌های لازم و ارائه بسته‌های تشویقی به سرمایه‌گذاران جزو اولویت‌های اساسی و مهم است و بدون شک اگر بتوانیم در جذب نیرو به صورت بومی موفق عمل کنیم شاهد تحقق اهداف مورد نظر برای ایجاد شرایط تسهیل ویژه خواهیم بود که این موضوع به عنوان یکی از موارد حائز اهمیت مطرح است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی افزود: ارائه تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه‌گذاران حوزه کشاورزی نیز با همکاری بانک کشاورزی یکی از مسائل راهگشا برای توسعه حوزه کشاورزی است که این مسئله در حال حاضر باید همراه با حل مشکل تامین وثیقه کشاورزان برای دریافت تسهیلات همراه باشد.

نظری‌خانقاه تصریح کرد: یکی از دلایل طرح مشکلات و پیگیری آن‌ها با هدف رفع مشکلات در حوزه‌های مختلف است که در این زمینه تاکنون اقدامات اساسی به عمل آمده و امید می‌رود بتوانیم از مناطق حاصل‌خیز استان در حوزه کشاورزی بهره‌گیری کنیم.

وی با اشاره به وضعیت سد شهرستان کوثر نیز اظهار کرد: در حال حاضر پایاب سد کوثر با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی و ۱۰۶ میلیارد تومان در حال اجراست و ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث پایاب فرعی این سد اعتبار لازم است که بی‌شک توجه به اتمام این پروژه تامین میزان منابع آبی را افزایش خواهد داد.

نظری‌خانقاه خاطرنشان کرد: ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب و نیز توسعه اقتصاد نیز از دستاوردهای مهم بهره‌برداری از شبکه‌های اصلی و فرعی سد کوثر خواهد بود که سبب افزایش دو برابری جمعیت می‌شود و بنابراین انتظار می‌رود در این زمینه همکاری‌های لازم مبنای کار قرار گیرد تا شاهد تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه باشیم.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اهمیت به تکمیل سدهای معیشتی منطقه، اصلاح نژاد دام و پرداخت تسهیلات برای خرید ادوات کشاورزی از اهم مواردی است که امید می‌رود وزیر جهاد کشاورزی در این زمینه اهتمام جدی داشته باشد.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار