صداوسیمای مرکز اردبیل دراقدام عجیب باحذف رابط خبری ناشنوایان ازخبر۱۹وپانزده دقیقه مخاطبان ناشنوای خود را مطلقا از گردونه خارج کرد.

جمعی از ناشنوایان استان اردبیل با ارسال نامه ای باعنوان “تشدید محدودیت توسط صداوسیمای مرکز اردبیل برای ناشنوایان” نسبت به حذف اخبار ناشنوایان از شبکه سبلان واکنش نشان دادند.

در این نامه آمده است:

صداوسیمای مرکزاردبیل دراقدام عجیب باحذف رابط خبری ناشنوایان ازخبر۱۹وپانزده دقیقه مخاطبان ناشنوای خود را مطلقا از گردونه خارج کرد

بیش از۵هزار ناشنوای استان اردبیل که چشم امیدشان برای دریافت رویدادها و اخبار استان توسط رابط ناشنوایان بود متاسفانه صداوسیمای اردبیل به جای افزایش برنامه ها همراه با مترجمی ناشنوایان تنها بخش برنامه خودرا نیز حذف کرد.

درحالی که جامعه ناشنوایان نیاز به برنامه های پرمخاطب با رابط ناشنوایان دارند ولی بی مهری به قشر ناشنوایان اردبیل این بار توسط رسانه ملی انجام شد که جای بسیار تاسف باراست

رسانه یک وسیله تفریحی و سرگرم کننده و اگاهی دهنده برای احاد جامعه است و همانطوری که جامعه متشکل از همه افراد عادی و معلول هست در این میان رسانه باید بدون تبعیض به وظیفه خطیر خود عمل نموده وبرای همه مخاطبان خود منوی برنامه ها را تنظیم نماید.
با توجه به تصویب قانون جامع حمایت از حقوق معلولان که باید برای ناشنوایان برنامه های بیشتری تولید شود اکنون با گذشت ۱۲ سال از تجربه مترجمی ناشنوایان در رسانه خبری استان اردبیل چرا باید شاهد حذف مترجمین برای ناشنوایان اردبیل باشیم.براستی دلیل تبعیض رسانه ی چیست؟

در اقدامی جدید باگستردگی سیستم اموزش و وپرورش در جهت فراگیری زبان اشاره بین کارکنان و دانش اموزان مدارس که نشان از اهمیت موضوع در جهت اگاهی دهی به قشر ناشنوا و افزایش معلومات انان دارد اینک رسانه به جای همسو بودن در جهت عکس ان عمل می نماید و نتیجه این کار افزایش معضلات اجتماعی در بین ناشنوایان خواهد بود.

با توجه به مصاحبه ناشنوایان نسبت به حذف مترجمین ناشنوا از بخش خبری ۱۹ وربع حتی انان دیگر حرفی با مدیران صداسیمای اردبیل ندارند و از تبعیض رسانه استانی بشدت گله مند هستند. چرا که این قصه توسط مسولان صداسیما برای ناشنوایان تکراری وبسی عذاب اور شده است.

در برابر این ناملایمات و برخورد سرد رسانه استان اردبیل برای ناشنوایان انتظار می رود هرچه زودتر صداوسیمای مرکز اردبیل از این اقدام خودازجامعه ناشنوایان استان عذرخواهی کرده و نسبت به بازگرداندن دوباره رابط ناشنوایان دربخش خبری اقدام نماید که این مطالبه بیش از۵هزار ناشنوای منطقه بوده تاباردیگر تنهاامیدشان زنده شود.

شایان ذکر است اینبار ناشنوایان استان اردبیل از مسولان ارشد استانی انتظار دارند در جهت اهمیت دادن به انان و پایبندی به قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در افزایش برنامه ها همراه با رابط ناشنوایان بیش از گذشته همت گماشته در ارزش نهادن به والای انسانی تلاش کنند.

انتهای پیام/