اردبیل- بهنام جو، استاندار اردبیل گفت: تکمیل شبکه زیرساختی در منطقه ویژه اقتصادی نمین به توسعه و تقویت نظام سرمایه‌گذاری در این منطقه منجر خواهد شد.

اکبر بهنام‌جو در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: از چند سال پیش توسعه زیرساخت‌ها در منطقه ویژه اقتصادی نمین شروع شده تا سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در این منطقه امکان دسترسی مناسب به راه، برق، گاز و سایر امکانات زیرساختی را داشته باشند.

وی تصریح کرد: با تلاشی که مجموعه راه و شهرسازی استان آغاز کرده چهار کیلومتر مسیر جدید به عنوان محور دسترسی به منطقه ویژه اقتصادی نمین اجرایی و عملیاتی شده که در این زمینه آسفالت محور مواصلاتی در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار اردبیل گفت: هفت کیلومتر مسیر دسترسی به منطقه ویژه اقتصادی نمین وجود دارد که سه کیلومتر آن به عنوان مسیر مشترک شهرک صنعتی شماره دو اردبیل و منطقه ویژه اقتصادی نمین است و چهار کیلومتر توسط راه و شهرسازی احداث و آسفالت شده است.

بهنام‌جو با بیان اینکه برق‌رسانی و گازرسانی نیز به این مجموعه تکمیل شده است، افزود: ادارات برق و گاز به سرعت خط لوله گاز و همچنین ایستگاه فشار قوی برق را راه‌اندازی کردند تا با توجه به افق توسعه سرمایه‌گذاری در این منطقه امکان بهره‌برداری از این زیرساخت‌ها فراهم آید.

وی دیگر پروژه زیرساختی فراهم شده را فیبر نوری و تأمین ارتباطات مناسب اعلام کرد و ادامه داد: در منطقه ویژه اقتصادی نمین برای ایجاد این زیرساخت‌ها بیش از ۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که ارزش امروز این سرمایه‌گذاری در حدود ۱۰۰ میلیارد تومان است.

بهنام‌جو در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با تکمیل شبکه زیرساختی فراهم شده در این منطقه و همچنین مشوق‌هایی که برای سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه اقتصادی در نظر گرفته شده به تدریج واحدهای صنعتی متعدد راه‌اندازی خواهد شد تا امکان اشتغال و کارآفرینی نیز در این منطقه فراهم آید.

وی از افتتاح اولین کارخانه مستقر در این منطقه خبر داد و اضافه کرد: کارخانه تولید شیشه و کریستال با ظرفیت اشتغال ۲۵۰ نفر در فاز اول تا مهرماه به بهره‌برداری می‌رسد و فاز دوم نیز با ظرفیت اشتغال ۲۵۰ نفر در سال آینده آماده راه‌اندازی خواهد شد.

استاندار اردبیل بیان کرد: با رایزنی انجام شده با سه سرمایه‌گذار جدید قرار است واحدهای تولیدی در این منطقه راه‌اندازی شوند که پرداخت تسهیلات و منابع مورد نیاز و صدور مجوزها در کمترین زمان مورد توجه و دقت نظر است.

انتهای پیام/

منبع