به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، حجت‌الاسلام رضا باوقار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره رویدادهای امنیتی اخیر در منطقه اظهار کرد: نهادهای جامعه اطلاعاتی آمریکا در پی تهدیدات منابع آمریکا بر اساس ارزیابی‌های به عمل آمده که به ایران نسبت می‌دهند را رصد و پالایش می‌کنند و در این فکر هستند ایران […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، حجت‌الاسلام رضا باوقار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره رویدادهای امنیتی اخیر در منطقه اظهار کرد: نهادهای جامعه اطلاعاتی آمریکا در پی تهدیدات منابع آمریکا بر اساس ارزیابی‌های به عمل آمده که به ایران نسبت می‌دهند را رصد و پالایش می‌کنند و در این فکر هستند ایران به زیرساخت‌های صنعتی و قدرتی آمریکا نفوذ کرده است.

وی تصریح کرد: اکنون دنیای غرب و مخصوصاً آمریکا قدرت ایران انقلابی را متوجه شده است و سعی دارد با ایران هراسی در منطقه به کمک برخی از کشورهای منطقه نفوذ خود را به ایران بیشتر کند و این در حالیست که نفوذ ایران در خاورمیانه سبب افزایش نگرانی شأن شده است.

خطیب جمعه مشگین شهر بیان کرد: بر اساس ارزیابی گزارش سالانه آمریکا که عوامل تهدید کننده امنیت ملی آمریکا را بیان می‌کند، ایران به پنج دلیل عمده تهدیدی بر علیه امنیت ملی آمریکا بشمار می‌رود زیرا ایران تلاش می‌کند نفوذ آمریکا را در منطقه کم کند، ایران جمعیت شیعه را در خارج مرزها حمایت می‌کند و این را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا محسوب می‌کنند.

وی تصریح کرد: تهدیدات علیه ثبات ایران توسط ایران رد و یا به حداقل می‌رسد که این نیز عامل نگرانی دولت آمریکاست و طبق این گزارش سالیانه ایران مشغول به تولید سلاح اتمی نیست اما بعد از خروج آمریکا فعالیت غنی سازی ۶۰ درصدی آغاز شده و موجب نگرانی آمریکای تروریست شده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی مشگین شهر افزود: ایران قدرت حملات تهاجمی به زیرساخت‌های سایبری آمریکا را دارد و این اعتراف فاحش آمریکا بر داشتن قدرت ایران است.

حجت‌الاسلام باوقار با اشاره به محتوای گزارش آمریکا درباره ایران گفت: هدف آمریکا از قدرتمند جلوه دادن ایران در این گزارش نمایش ایران هراسی در دنیا است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: اولین دزدی دریایی آمریکا در عمان که بعد از ۶ ساعت توسط نیروهای سپاه ایران متوقف شد و به شکست مفتضحانه آمریکا انجامید پیام واضح ایران به مزدوران منطقه‌ای آمریکا و هشداری برای این کشور و کشورهای حامی آمریکا چون عربستان و امارات بود، تا آگاه باشند که قدرت ایران اسلامی در هر شرایطی دشمنان را وادار به عقب نشینی می‌کند.

امام جمعه مشگین‌شهر تاکید کرد: دشمنان ملت بزرگ ایران بدانند که نیروهای دریایی کلاسیک ارتش تروریستی آمریکا از نظر تکنیکی و تاکتیکی آمادگی مقابله با نیروهای دریایی سپاه معظم ایران اسلامی را ندارند و تهدید مطالبه گران غرب مطلوب نظام اسلامی نیست.

انتهای پیام/

منبع