به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، علی نیکزاد عصر سه‌شنبه در جریان بازدید از مناطق روستایی اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجلس در بودجه سال آینده با همراهی دولت بیشترین توجه را به توسعه، عمران و آبادانی روستاها متمرکز می‌کند تا کانون‌های تولید و اشتغال مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند. وی علت اصلی […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، علی نیکزاد عصر سه‌شنبه در جریان بازدید از مناطق روستایی اردبیل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجلس در بودجه سال آینده با همراهی دولت بیشترین توجه را به توسعه، عمران و آبادانی روستاها متمرکز می‌کند تا کانون‌های تولید و اشتغال مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند.

وی علت اصلی مهاجرت روستاییان را کمبود امکانات و منابع در روستاها اعلام کرد و گفت: اگر کشاورزی و تولید محصولات به صرفه باشد و زمینه تقویت اقتصاد روستا را فراهم کند به هیچ وجه روستایی حاضر نیست با مهاجرت به شهرها حاشیه‌نشین باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی سکونت ۲۲ میلیون روستایی را در این مناطق با امکانات کم یادآور شد و تصریح کرد: برای احیای تولید باید روستاها را مورد حمایت همه‌جانبه قرار دهیم تا زمینه برای حضور و ماندگاری روستاییان به ویژه قشر جوان فراهم آید.

نیکزاد چهار خواسته اصلی روستاییان را یادآور شد و افزود: تأمین معاش، اجرای پروژه‌های طرح هادی، آسفالت راه‌ها و تأمین آب و زیرساخت تلفن همراه از مطالبات به حق روستاییان است که در دولت سیزدهم توجه جدی به تدارک و ایجاد این امکانات شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: هر چند ما وضعیت خشکسالی و کم بارشی را در کشور و استان اردبیل شاهد هستیم اما بهتر از این می‌توان از منابع خود روستاها برای تقویت چرخه تولید و تأمین نیازمندی آنها استفاده کرد.

نیکزاد اضافه کرد: دولت مردمی و مجلس انقلابی در تلاش هستند تا در فضای تفاهم و همدلی زمینه حمایت همه‌جانبه از روستاییان و اقشار توانمند در نظام اقتصادی را به وجود آورند تا همچنان روستاها به کانون تولید، اشتغال و تحول اقتصادی تبدیل شوند.

وی بیان کرد: بنیاد مسکن در کنار اجرای طرح هادی زمینه مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی را فراهم کرده و قرار است از محل اعتبارات عمرانی ۲ میلیارد تومان نیز به روستاهای اردبیل برای بهسازی و اجرای عملیات طرح هادی اختصاص یابد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با تأمین تسهیلات کم بهره انتظار می‌رود روستاییان بیش از گذشته از منابع موجود در جهت تقویت تولید و مسائل عمرانی استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع