امام جمعه اردبیل گفت: سکوت سازمان‌های بین‌المللی مقابل فاجعه عظیم انسانی آل‌سعود و آمریکا جای تاسف دارد.

به گزارش ندای شمالغرب اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت زهرا(س) و روز ازدواج اظهار داشت: ازدواج آن دو معصوم از جهات عدیده الگوی جهانی و ابدی برای جوانان است.

وی گفت: دو هفته دیگر لایحه منطقه آزاد در مجلس به رأی گذشته می‌شود و نقش نمایندگان استان در اخذ رأی بسیار مهم است و من از آنها می‌خواهم با تمام توان با تک تک نمایندگان و به ویژه نمایندگان مخالف وارد مذاکره شوند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: از همین جا اعلام می‌کنم نمایندگان آن دسته از نمایندگان مخالف را که قدرت اثرگذاری بر رأی مجلس دارند شناسایی و معرفی کنند؛ من خودم شخصا با آنها تماس می‌گیرم.

عاملی در مورد واگذاری کشت و صنعت‌ها بیان کرد: این واگذاری به شرطی صحیح است که مشکل معارضان حل شود و هرکس سندی دارد اولی به زمین است ولو سند قدیمی باشد و اگر غیر این باشد، واگذاری شرعا درست نیست، اگر مسئولان چنین نیتی دارند برای اثبات حسن نیت در اسرع وقت معارضه معارضان را حل کنند؛ اراضی پایاب سد خداآفرین نیز اراضی اجدادی عشایر است و اگر بخشی از آن به غیر واگذار شود حتما باید با تراضی عشایر باشد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در هر دو مورد اگر غیر از این باشد منطقه در آینده با مشکلات مواجه خواهد شد.

وی با محکوم کردن فاجعه کشتار کودکان یمنی در هفته گذشته اظهار کرد: آل سعود و آمریکا عصبانی از اینکه نمی‌توانند شبه نظامیان حوثی را شکست بدهند و مخصوصا بعد از شکست در الحدیده، به همه جا حمله می‌کنند و حرمت هیچ ذی حرمتی را نگه نمی‌دارند؛ به بیمارستان‌ها، مدارس، بازارها، عروسی‌ها و این هفته به اتوبوس حامل کودکان حمله و ۳۰ نفر از کودکان را قطعه قطعه کردند. سکوت سازمان‌های بین‌المللی در مقابل فاجعه عظیم انسانی آل‌سعود و آمریکا جای تاسف دارد.

خطیب جمعه اردبیل گفت: جای تأسف است که در این فاجعه عظیم انسانی، سازمان ملل، اروپا و مراکز بین‌المللی حمایت از کودکان ساکت هستند انگار که این اطفال محکوم به مرگ هستند و باید مظلومانه کشته شوند.

عاملی افزود: جرأت عربستان در اثر حمایت آمریکا به جایی رسیده که عوامل این رژیم با صراحت کانادا را به حملاتی مشابه حملات ۱۱ سپتامبر تهدید کردند در حالی که آمریکا در این ماجرا ایران را متهم و اموال ایران را مصادره می‌کند.