حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به سرنوشت تحقیق و تفحص از بازار سرمایه بیان کرد: حدودا گزارش اولیه این کمیته درباره تحقیق و تفحص از بازار سرمایه تهیه شده است و اما هنوز برخی مسائل درباره این تحقیق و تفحص باقی است. وی با […]

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به سرنوشت تحقیق و تفحص از بازار سرمایه بیان کرد: حدودا گزارش اولیه این کمیته درباره تحقیق و تفحص از بازار سرمایه تهیه شده است و اما هنوز برخی مسائل درباره این تحقیق و تفحص باقی است.

وی با بیان اینکه نتایج گزارش تحقیق و تفحص از بازار سرمایه هنوز قطعی نشده است، تاکید کرد: این کمیته نزدیک به ۸ ماه است که تحقیق و تفحص از سازمان بورس را آغاز کرده و متاسفانه سازمان بورس همکاری لازم را با این کمیته نداشته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما پیرو این تحقیق و تفحص نامه نگاری های متعددی با این سازمان داشتیم و در نامه ها قید می کردیم اطلاعات لازم باید ظرف دو هفته به کمیته ارجاع شود اما متاسفانه پاسخ برخی از مکاتبات ما تا چهار ماه هم به طول می انجامید. با این حال این سازمان هنوز به برخی از سوالات ما پاسخ نداده است.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان بورس در مجلس بیان کرد: به همین دلیل ما نتوانستیم به اهداف مطلوب در این تحقیق و تفحص دست پیدا کنیم البته اینطور هم نیست که به نتایجی دست پیدا نکنیم و باید گفت در برخی موضوعات به نتایج خوبی هم دست پیدا کرده ایم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شاید یکسری از یافته های ما در این تحقیق و تفحص محرمانه باشد و قوه قضائیه باید به آنها رسیدگی کند، از گفتن آنها پرهیز می کنیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مشکلات مدیریتی باعث شکل گیری بسیاری از تخلفات در این سازمان شد، بیان کرد: مشکلات و تخلفات مدیریتی باعث شد تا یکسری اطلاعات از سازمان بورس خارج شود و برخی از حقوقی ها و حقیقی ها بیایند و به موقع آنچه که عرضه شده را خریداری کنند لذا این سو مدیریت ها باعث شده تا این قبیل رانت ها ایجاد شود.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان بورس در مجلس بیان کرد: این گزارش تا ماه های آتی تکمیل خواهد شد و سعی داریم در زمینه این تحقیق و تفحص در آینده جلسه ای را با رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار کنیم.

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار