به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از مهر، مدیر انجمن سینمای جوان دفتر اردبیل شامگاه جمعه در آئین اختتامیه سومین اردوی فیلمسازی در فرهنگسرای بانوان اردبیل اظهار کرد: این رویداد از نهم دی ماه در اردبیل شروع شد و تا امروز با تلاش فیلمسازان شاهد برگزاری سومین اردو بودیم که با شکوه هر […]

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از مهر، مدیر انجمن سینمای جوان دفتر اردبیل شامگاه جمعه در آئین اختتامیه سومین اردوی فیلمسازی در فرهنگسرای بانوان اردبیل اظهار کرد: این رویداد از نهم دی ماه در اردبیل شروع شد و تا امروز با تلاش فیلمسازان شاهد برگزاری سومین اردو بودیم که با شکوه هر چه تمامتر این رویداد به پایان رسید.

میردولت موسوی خاطرنشان کرد: این اردو با حضور سه فیلمساز مشهور کشور و ۱۵ فیلمساز برگزیده از ۱۳ شهر کشور در سه ژانر معمایی – پلیسی، کمدی و ملودرام برگزار تا تولید سه فیلم کوتاه را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: تولید این فیلم از روستای سولا تا تپیه ادامه داشت و در هر سه نقطه اردبیل و روستاهای با مواهب خدادادی تولید فیلم را با حضور فیلمسازان مطرح کشور شاهد بودیم تا در مجموع با مدیریت سه کارگردان و فیلمساز مطرح کشور ۱۸ نفر در قالب سه اکیپ تولید فیلم‌ها را انجام دهند.

مدیر انجمن سینمای جوان دفتر اردبیل افزود: بیشترین تمرکز این اردو بر حضور جوانان و فیلمسازان ۲۰ تا ۳۵ ساله بود که در مجموع ۵۰ دقیقه فیلم تولید و ارائه شد که ماحصل سومین اردو مشارکت حداقل ۶۰ نفر سر صحنه و ۳۵ نفر پشت صحنه بود.

موسوی با قدردانی از مدیران امور اجتماعی و فرهنگی و امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل و فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری این رویداد تصریح کرد: خروجی این اردو تولید و نمایش سه فیلم «اژدهای بالیقلو»، «سارالماز» و «معلم مدرسه» بود که با استقبال فیلمسازان و هنرمندان روبرو شد.

وی با بیان اینکه تا آخر امسال نظیر این رویداد در پارس آباد و مشگین شهر نیز با بهره گیری از ظرفیت جوانان و فیلمسازان توانمند برگزار می‌شود، گفت: با حضور فعالان این عرصه از استان‌های مختلف کشور در قالب فیلمنامه نویسی آموزش و تولید آثار را شاهد خواهیم بود تا فیلمسازان شهرستان‌ها نیز پای کار بیایند.

مدیر انجمن سینمای جوان دفتر اردبیل توجه به حوزه آموزش و تولید آثار را به عنوان یک زنجیره به هم پیوسته یادآور شد و بیان کرد: یک میلیارد تومان اعتبار برای برگزاری این رویدادها و حمایت از فیلمسازان به استان اردبیل اختصاص یافته که ما از فیلمسازان در حوزه‌های مختلف حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم.

در پایان این اردو در کنار اعطای گواهینامه آموزشی به گروه‌های شرکت کننده و اکران سه فیلم کوتاه در ژانرهای معمایی – پلیسی، کمدی و ملودرام از همراهان و یاوران برگزاری این رویداد و منتخبان با اهدای لوح سپاس و نشان افتخار تجلیل شد.

انتهای پیام/
منبع خبر: مهر