موسوی، نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سود مرکبی که بانک‌ها از واحدهای تولیدی و صنعتی می‌گیرند، نفس تولید را به شمارش انداخته است.

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در گفت‌و گو با آذرمغان، اظهار کرد: در سالی که مزین به تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌هاست بانک‌های عامل به جای پشتیبانی از تولید، صنعتگران و فعالان اقتصادی با اعمال سودهای مرکب بیش از این آتش به خرم تولید نزنند.

وی با بیان اینکه اصلاح نظام بانکی به عنوان یک اصل در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اقتصادی مد نظر است، تصریح کرد: ما باید به سمتی حرکت کنیم تا بانک‌های عامل با سود مرکب به روند تولید و توسعه اقتصادی کشور لطمه نزنند چرا که امروز همه آحاد جامعه از سودجویی بانک‌ها و روند بنگاه‌داری آنها نگران هستند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید در شرایطی به تقویت تولید و حمایت از واحدهای صنعتی کمکی راستین داشته باشیم که از سوی بانک‌ها و نهادهای مختلف روند حمایتی تسهیل و پشتیبانی‌ها به شکل واقعی و عملی انجام شود.

موسوی با انتقاد از سرنوشت نامعلوم برخی از واحدهای تولیدی در کشور و استان اردبیل که به تملک بانک‌ها رفته است، افزود: دعواهای حقوقی مطرح شده در این پرونده‌ها سال‌ها به طول می‌انجامد و این موضوع به روند تولید و کارآفرینی در واحدهای صنعتی لطمه‌ای بزرگ وارد می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در سطح کشور واحدهای مختلف صنعتی با تملک بانک‌های عامل به شرایط زیان‌آور و حتی غیرقابل بازگشت به مسیر تولید رسیده‌اند که این خود بزرگترین دغدغه‌ها و نگرانی‌ها را به وجود آورده است.

موسوی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی و کمیسیون تخصصی اقتصادی تلاش خواهد کرد تا با اصلاح فرآیندها، قوانین و بخشنامه‌ها به حمایت و همراهی بانک‌ها از واحدهای تولیدی کمک کرده و با تلاش مجموعه قضایی از تملک واحدهای صنعتی به دست بانک‌های عامل جلوگیری شود.

وی بیان کرد: در ساز و کار جدیدی که پیش‌بینی شده انتظار می‌رود در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها بانک‌ها خود را از مسیر ایجاد مانع در برابر تولید دست کشیده و به نوعی به تقویت نهاد تولید مؤثر کمک کنند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در استان اردبیل نیز برخی از واحدهای صنعتی و تولیدی به رغم شرایط مناسب در جذب نیروی کار و افزایش توان تولید گرفتار شرایط سخت بروکراسی بانکی و سود مرکب بانک‌های عامل هستند که با تلاش کمیته حمایت قضایی سعی بر این است تا مشکلات این واحدها برطرف شود.

انتهای پیام/

منبع