دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: رسانه ها می توانند دنیا و آخرت ما را به بهترین شکل ممکن بسازند و یا خراب کنند، بنابراین لازم است تا با آموزش سواد رسانه و یا به عبارت دیگر آموزش استفاده خوب و درست از رسانه ها، جامعه خود را واکسینه کنیم.

به گزارش آذرمغان به نقل از سبلان ما، سمیه شاهی، با تاکید بر اینکه در عصر کنونی اطلاعات و دیجتال خواه ناخواه این رسانه ها هستند که  زندگی  ما را می سازند، اظهار داشت: همه ما حتی در چارچوب خانه هایمان درگیر شبکه های اجتماعی، فیلم و سریالها، بازی های کامپپوتری و دیگر انواع رسانه ها هستیم که این ابزار و شبکه‌ها می توانند ذهن ما را مدیریت کنند.

وی افزود: طبیعتا هر کدام از این رسانه‌ها یکسری فرصت و آسیب دارند، اما متاسفانه ما این تهدیدها رو به خوبی نمی‌شناسیم و از فرصت ها در زندگیمان خبر نداریم و از آنها برای رشد زندگی استفاده نمی کنیم.

دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: در شرایطی که در معرض میلیونها پیام رسانه‌ ای مختلف مختلف اعم از دیداری، شنیداری و نوشتاری هستیم ، همه نیاز دارند در انتخاب‌هایشان بیشتر دقت کنند و درست مانند آنچه مردم در مورد تغذیه‌ی خودشان عمل می‌کنند، مراقب رژیم مصرف رسانه ای خود نیز باشند.

وی با اشاره به لزوم افزایش سهم سواد رسانه ای در سبد فرهنگی خانوارهای اردببلی ادامه داد: رسانه ها می توانند دنیا و آخرت ما را به بهترین شکل ممکن بسازند و یا خراب کنند، بنابراین لازم است تا با آموزش سواد رسانه و یا به عبارت دیگر آموزش استفاده خوب و درست از رسانه ها، جامعه خود را واکسینه کنیم.

شاهی با  بیان اینکه نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی(نسرا) از اواخر سال ۹۷ و با استفاده از ظرفیت مردمی در تلاش است سواد رسانه‌ای عموم مردم را ارتقاء بخشد، بیان داشت: این نهضت با استفاده از اساتید توانمند دانشگاهی و حوزوی به فراخور شرایط دوره‌های عمومی و تخصصی سواد رسانه ای برای سطوح مختلف جامعه برگزار می کند که بخشی از این دوره‌ها به صورت مجازی و از طریق پرتال نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

وی افزود: به یاری خدا و در راستای استفاده از ظرفیت مردمی و سازمان‌دهی فعالان عرصه سواد رسانه ای در استان و ایجاد زمینه هم‌اندیشی و هم‌افزایی، تاکنون هفت دوره مجازی تربیت مدرس برگزار وتوانستیم  ۳۹ مدرس سواد رسانه را در سطح استان آموزش دهیم و این آمادگی را داریم که در سراسر استان کلاسهای عمومی و تخصصی آموزش سواد رسانه را برای همه اقشار و هم استانی های عزیز برگزار کنیم.

دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان اردبیل اضافه کرد: امسال با توجه شرایط کرونایی اکثر آموزشهای نسرا از طریق سامانه lms.nasraa.ir و به صورت مجازی انجام می شود.

وی اظهار داشت: تحولات اخیر منطقه، جنگ قره باغ و شیطنت های  برخی رسانه های خارجی برای ایجاد قومیت گرایی و برانگیختن احساسات مردم، گواه این مطلب است که دشمن از هر فرصتی برای ضربه زدن استفاده می کند، فلذا باید ارتقاء سواد رسانه ای در اولویت قرار بگیرد.

شاهی گفت: فرهنگ سازی استفاده صحیح از رسانه فارغ از نگاه های نادرست خوشبینانه و یا بدبینانه صرف، نیاز جدی جامعه ما است و امید است که فعالیتهای نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی(نسرا) گامی موثر در تبدیل سواد رسانه‌ای به یک گفتمان عمومی و به تبع آن ایجاد عزم ملی در جهت کاهش آسیب‌های فضای مجازی و استفاده از ظرفیت‌های آن باشد.

انتهای پیام/