به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از المعلومه، یکی از نمایندگان پارلمان عراق سه کشور منطقه‌ای و فرامنطقه ای را به انجام اقداماتی در راستای نقض حاکمیت عراق متهم کرد و علت این نقض حاکمیت را به ضعف دولت مرکزی در بغداد نسبت داد. «علاء الحیدری» امروز دوشنبه در سخنانی در این خصوص […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از المعلومه، یکی از نمایندگان پارلمان عراق سه کشور منطقه‌ای و فرامنطقه ای را به انجام اقداماتی در راستای نقض حاکمیت عراق متهم کرد و علت این نقض حاکمیت را به ضعف دولت مرکزی در بغداد نسبت داد.

«علاء الحیدری» امروز دوشنبه در سخنانی در این خصوص گفت: آمریکا، ترکیه و کویت در بحبوحه ضعف حکومتی و دیپلماتیک، مرتکب نقض آشکار حاکمیت عراق می‌شوند. ترکیه ده‌ها کیلومتر عمق خاک عراق را اشغال کرده و ده‌ها پادگان نظامی در داخل اقلیم کردستان بدون هیچ واکنشی از سوی دولت مستقر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: نقض آشکار حاکمیت عراق توسط آمریکا، ترکیه و کویت نشان دهنده ضعف دیپلماتیکی است که عراق از آن رنج می‌برد. اما مجلس در قبال این تخلفات و تجاوزات دست بسته نخواهد ماند و وزیر امور خارجه به مجلس دعوت خواهد شد تا در مورد تخلفات ترکیه و آمریکا توضیح بدهد.

این اظهارات در حالی است که پارلمان عراق مدتی است که مصوبه اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرده است و اغلب گروه‌ها و نیروهای سیاسی ملی و مقاومتی عراق هم با مخالفت قاطع خود را با اقدامات مداخله جویانه ترکیه در خاک کشورشان اعلام کرده اند.

انتهای پیام/

منبع