سیاوش محمدی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، از امروز تا آخر هفته جاری با حاکمیت الگوی تابستانه، شرایط جوی پایدار بوده و آسمان استان غالباً صاف با هوای گرم پیش بینی می‌شود. وی در […]

سیاوش محمدی در گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، از امروز تا آخر هفته جاری با حاکمیت الگوی تابستانه، شرایط جوی پایدار بوده و آسمان استان غالباً صاف با هوای گرم پیش بینی می‌شود.

وی در ادامه از احتمال رگبار باران در برخی نواحی کوهستانی استان اردبیل طی امروز خبر داد و افزود: در ساعات بعد از ظهر و عصر امروز به دلیل رطوبت موجود در جو منطقه در نواحی منتهی به کوهستان سبلان و بخش‌هایی از مناطق مرکزی و جنوبی استان، رشد ابرهای جوششی گاهی توأم با رگبار باران و تندباد موقتی دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گرم‌ترین روزهای هفته را در استان اردبیل، روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری اعلام کرد و گفت: طی این مدت غالب مناطق استان اوج افزایش دما را تجربه خواهند کرد به طوری که بیشینه دما در مناطق گرمسیری استان تا ۴۱ درجه سانتیگراد نیز خواهد رسید.

محمدی کاهش دما در استان را از روز جمعه اعلام کرد و ادامه داد: روز جمعه با وزش بادهای شرقی و نفوذ هوای خنک خزری به منطقه، ضمن افزایش ابر و کاهش نسبی دمای هوا در مناطقی از استان بارش باران نیز احتمال می‌رود.

وی در ادامه به تشریح کمینه و بیشینه دما رخداده در استان در ۲۴ ساعت گذشته پرداخت و افزود: گرم‌ترین منطقه استان با دمای ۲۵ درجه سانتی گراد متعلق به شهرستان گرمی و خنک‌ترین منطقه با دمای ۱۳ درجه سانتی گراد در فرودگاه اردبیل به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

منبع