رامین صادقی در گفت‌و گو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: هر چند استان اردبیل در چهار دهه اخیر چهره صنعتی به خود نگرفته اما روند رو به رشد و تغییر چهره این استان را به سمت صنعتی شدن شاهد هستیم که سهم اشتغال و صادرات استان مبین این حقیقت است. وی به صدور […]

رامین صادقی در گفت‌و گو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: هر چند استان اردبیل در چهار دهه اخیر چهره صنعتی به خود نگرفته اما روند رو به رشد و تغییر چهره این استان را به سمت صنعتی شدن شاهد هستیم که سهم اشتغال و صادرات استان مبین این حقیقت است.

وی به صدور یک‌هزار و ۱۵۷ پروانه صنعتی برای واحدهای تولیدی در استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد یک‌هزار واحد فعال بوده و تلاش بر این است تا سایر واحدهای تولیدی نیز به سرعت وارد چرخه اشتغال و تولید صنعتی شوند.

۸۵ درصد واحدهای صنعتی در استان اردبیل در چرخه تولید قرار گرفتند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از جمع‌آوری اطلاعات دقیق صنعتی در استان و ارائه آن برای تقویت نظام هدفمند در این حوزه خبر داد و تصریح کرد: ۸۵ درصد واحدهای صنعتی در استان اردبیل بر پایه آخرین آمار و اطلاعات فعال بوده و در چرخه تولید قرار گرفتند.

صادقی به افزایش ۴.۷ دهم درصد اشتغال استان در بخش صنعت اشاره کرد و افزود: پیش از این سهم صنعت در اشتغال استان ۲۴ درصد بوده که این رقم بعد از گذشت پنج سال به ۲۸.۲ دهم درصد رسیده است.

وی در مورد میزان صادرات محصولات صنعتی نیز خاطرنشان کرد: از ۵۱۶ میلیون دلار صادرات انجام شده در استان، در سال گذشته ۶۲ درصد را محصولات صنعتی تشکیل می‌دهد.

۹۵ درصد واردات استان در بخش تأمین مواد اولیه و ورود ماشین‌آلات خط تولید صنعتی است

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ۹۵ درصد واردات استان نیز در بخش تأمین مواد اولیه و ورود ماشین‌آلات خط تولید صنعتی بوده که این نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران بخش صنعت با میل و رغبت در حوزه واردات و صادرات ورود پیدا کرده‌اند.

وی بیان کرد: توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی و الحاق زمین‌های جدید به این مجموعه‌ها خود نشان از توسعه صنعتی استان است که ما در ۲ سال اخیر موفق شدیم با حمایت استاندار اردبیل، ۲۰۰ هکتار زمین صنعتی را به شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان الحاق و بر محدوده آنها بیفزاییم.

صادقی در مورد فرصت‌های اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت ادامه داد: ۲۶ هزار نفر در استان اردبیل در بخش صنعت شاغل هستند که امیدواریم این رقم تا پایان امسال به ۳۰ هزار نفر افزایش پیدا کند.

راه‌اندازی ۱۳ واحد بزرگ صنعتی تا پایان سال

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به تفاهمنامه امضا شده بین استاندار اردبیل و وزارت صمت برای راه‌اندازی ۱۳ واحد بزرگ صنعتی اشاره کرد و گفت: با اشتغال ۱۲ هزار نفر این واحدهای صنعتی بزرگ و متوسط راه‌اندازی خواهند شد که قرار شده بخش عظیمی از تسهیلات و منابع مورد نیاز از طریق وزارت صمت تأمین شود.

وی به شرایط کرونایی، تحریم و سایر موانع در کند شدن روند صنعتی شدن استان اشاره کرد و افزود: به رغم همه این موانع، همکاران ما تلاش می‌کنند تا واحدهای راکد و تعطیل شده را شناسایی و نسبت به فعال کردن آنها اقدامی اساسی انجام دهند.

صادقی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در سه سال اخیر ۱۴۶ واحد تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل با حل مشکلات مالی و مدیریتی به چرخه تولید بازگشتند و امیدواریم شاهد تداوم فعالیت این مجموعه‌های صنعتی باشیم.

وی نمونه این طرح‌ها را سبلان پارچه با اشتغال ۶۰۰ نفر و امیدفارم پارسیان با اشتغال ۴۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: همچنان تاکید ما بر تقویت زنجیره تولید و افزایش ظرفیت اشتغال در واحدهای صنعتی است که در این زمینه از سرمایه‌گذاران حمایت‌های همه‌جانبه انجام می‌شود

انتهای پیام/
منبع خبر: بازار