مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: سهم استان اردبیل از ردیف اعتبارات محرومیت‌زدایی در سال جاری ۱۳۰ میلیارد تومان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، دولت لطفی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گرمی که با حضور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس در گرمی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از شهرستان‌های محروم استان اردبیل گرمی است که سهم اعتبارات این شهرستان از ردیف محرومیت‌زدایی ۳۰ میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: ۵۰ درصد این اعتبارات تاکنون ابلاغ شده و تا پایان سال قرار است ابلاغ ۵۰ درصد مابقی نیز به انجام برسد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل سفرهای رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس را در ۴ سال اخیر پرخیر و برکت و سودمند در مسیر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام توصیف کرد و گفت: احداث مدرسه ۱۲ کلاسه و ۶ کلاسه در شهرستان گرمی مراحل نهایی خود را سپری می‌کند و تا آخر امسال ۱۰ درصد باقی مانده کارهای عمرانی در این پروژه‌ها به سرانجام رسیده و شاهد افتتاح این واحدهای آموزشی خواهیم بود.

لطفی از تأمین اعتبار مورد نیاز برای احداث سرویس‌های بهداشتی در مدارس با اولویت مناطق روستایی خبر داد و افزود: ما آمادگی داریم در شهرستان محروم گرمی نیز احداث و تعمیر سرویس‌های بهداشتی را به سرعت انجام دهیم که قطعاً از ردیف اعتبارات ملی در این زمینه بهره خواهیم برد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: البته در کنار ردیف اعتبار ملی، منابع استانی نیز می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد تا تکمیل سرویس‌های بهداشتی که در مرحله احداث هستند، با سرعت به سرانجام برسند.

لطفی در مورد تخریب و بازسازی ۱۷ واحد آموزشی سنگی و غیر مقاوم روستایی نیز اضافه کرد: با همکاری بنیاد علوی ساخت ۸ مدرسه در این شهرستان با مشارکت ۵۰ درصد بنیاد علوی و ۵۰ درصد اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس در حال انجام است که ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار نیز برای این پروژه‌ها از ردیف ملی تأمین شده است.

وی بیان کرد: تمام مدارس شهرستان گرمی به تأسیسات حرارتی استاندارد مجهز شدند و هیچ مدرسه‌ای در این شهرستان فاقد تأسیسات حرارتی مناسب وجود ندارد و تنها مشکل ما تعمیر موتورخانه و پکیج برخی از واحدهای آموزشی است که در صورت تأمین اعتبار در این زمینه نیز اقداماتی آغاز خواهد شد.

لطفی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: برای تجهیز هنرستان‌ها و همچنین مدارس در سال تحصیلی جدید ۴۵۰ میلیون تومان تجهیزات در بین مدارس شهرستان گرمی توزیع شده و این فعالیت‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

وی به حضور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در شهرستان انگوت و بازدید از مدرسه علوی شهید مرحمت بالازاده اشاره کرد و گفت: این پروژه به رغم بدهی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی به پیمانکار مراحل نهایی تکمیل خود را سپری می‌کند و تا پایان امسال آمده بهره‌برداری خواهد شد.

لطفی تصریح کرد: با تاکید رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس قرار شد بساط مدارس کانکسی و سنگی در این شهرستان به عنوان منطقه عشایری برچیده شده و به سرعت ساخت ۲ مدرسه ۱۲ کلاسه در زیوه و انگوت فراهم آید.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل افزود: قرار شد از محل اعتبارات ملی و استانی برای تجهیز هنرستان‌ها در شهرستان انگوت و ساخت سرویس‌های بهداشتی در برخی از مدارس روستایی اقدامات اولویت‌دار انجام شده و در کنار آن از ظرفیت بنیاد علوی و خیرین در تأمین ۳۰ درصد احداث واحدهای آموزشی استفاده شده و ۷۰ درصد منابع نیز از طریق ردیف‌های ملی تأمین و در اختیار اجرای این پروژه‌ها قرار گیرد.

شهرستان گرمی به تراز توسعه آموزشی و پرورشی مقبول دست می‌یابد

احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در ادامه اظهار کرد: هفتمین سفر رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس به استان و دومین سفر به شهرستان گرمی در حالی انجام می‌شود که در ۴ سال اخیر طرح‌های متعدد آموزشی و پرورشی در قالب ساختمان‌ها و تخصیص تجهیزات مناسب به سرانجام رسیده است.

وی دستاوردهای این سفر را قابل تحسین توصیف کرد و گفت: نماینده مردم گرمی به عنوان رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نیز از هر فرصت در حمایت و پشتیبانی از جامعه فرهنگیان به ویژه تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان استفاده کرده و در همسان‌سازی حقوق بازنشسته‌ها نیز جز نمایندگان حامی و دلسوز بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: شهرستان گرمی در کنار بیله‌سوار جز شهرستان‌های محروم و کمتر توسعه یافته آموزش و پرورش است که به رغم عقب‌ماندگی‌های بسیار زیاد در چند سال اخیر با روند جهشی در توسعه فضاهای آموزشی و ارتقا تجهیزات هنرستانی روبه‌رو بوده و همچنان این وضعیت با قوت و قدرت در مسیر توسعه همه‌جانبه ادامه دارد.

ناصری افزود: در بازدیدی که امروز معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس از گرمی و انگوت داشت در کنار بازدید از پروژه‌های مدرسه‌سازی در حال تکمیل، قرار شد چندین واحد آموزشی در گرمی و انگوت نیز با همکاری خیرین و نهادهای انقلابی احداث شده تا دانش‌آموزان در مناطق روستایی و شهری بتوانند از زیرساخت مطلوب آموزشی، ورزشی و پرورشی استفاده کنند.

وی عشایری بودن منطقه انگوت را یک شرایط ویژه توصیف کرد و ادامه داد: در این شهرستان با هدف توسعه متوازن رشته‌های تحصیلی، توسعه هنرستان‌ها مورد توجه قرار گرفته که مقرر شد برای هنرستان‌های این شهرستان تأمین اعتبار برای خرید تجهیزات مورد نیاز در رشته‌های فنی و حرفه‌ای به انجام برسد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از تأمین قیر مورد نیاز برای ایزوگام بام مدارس و آسفالت محوطه مدارس، ایمن‌سازی و استانداردسازی سیستم گرمایشی و ساخت و تکمیل فضاهای آموزشی نیمه‌تمام در این ۲ شهرستان خبر داد و خاطر نشان کرد: قطعاً ایجاد امکانات مناسب آموزشی می‌تواند آسیب‌های ناشی از مهاجرت را در این منطقه به حداقل برساند.

در این جلسه مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرمی نیز با بیان اینکه دانش‌آموزان این شهرستان نیازمند تأمین تبلت هستند، اضافه کرد: ما به سرعت به تأمین و تحویل ۲۵ دستگاه تبلت نیاز داریم و در کنار آن ۵۷۰ دانش‌آموز این شهرستان در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند که نیاز تجهیزاتی آنها بیش از گذشته احساس می‌شود که در این زمینه به ۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

اشرفی بیان کرد: در شهر زهرا ۷۰۰ دانش‌آموز دوره ابتدایی دختر برای ادامه تحصیل نیازمند مجتمع شبانه‌روزی هستند تا با ممانعت از ترک تحصیل آنها امکان تحصیل مناسب آنها فراهم آید که در این زمینه از سازمان نوسازی مدارس انتظار کمک و همراهی داریم.

وی ضرورت احداث سرویس بهداشتی برای دانش‌آموزان مدارس شهری و روستایی را یادآور شد و اظهار کرد: این اسباب شرمندگی است که دانش‌آموزان در برخی از روستاها به دلیل نبود سرویس بهداشتی به خانه خود مراجعه کرده و سپس به مدرسه باز می‌گردند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان انگوت نیز در جلسه شورای آموزش و پرورش انگوت با حضور معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در این شهرستان ۳۵ مدرسه کانکسی و سنگی وجود دارد که امیدواریم با ساخت واحدهای آموزشی مناسب نسبت به برچیده شدن این مدارس اقدام لازم انجام شود.

جوادی گفت: ما در شهرهای زیوه و انگوت به ۲ باب مدرسه ۱۲ کلاسه نیاز داریم و در کنار آن برای دانش‌آموزان هنرستان‌ها در رشته‌هایی همچون تعمیر برق، نقشه‌کشی ساختمان، تأمین امکانات و تجهیزات مناسب به همراه ساخت سرویس بهداشتی در ۱۷ واحد آموزشی جز ضرورت‌ها و اولویت‌هاست.

وی خواستار تأمین تجهیزات و امکانات مناسب در مدارس شبانه‌روزی شد و افزود: سیستم گرمایشی ۵ واحد آموزشی نیاز به تعمیر دارد و ۶۵ دانش‌آموز استثنایی در این شهرستان در رفت و آمد خود دچار مشکلاتی هستند که امیدواریم هر چه سریع‌تر مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شود.

در سفر معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش به شهرستان گرمی در کنار بازدید از واحد آموزشی در حال تکمیل ۱۲ کلاسه گرمی، کلنگ احداث مدرسه ۱۲ کلاسه جدید در این شهرستان به زمین زده شد تا با تأمین اعتبار مورد نیاز در ۲ سال آینده این واحد آموزشی به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/

منبع