محمدباقر محمدی؛ پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان: «التهابی در پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان مرغ وجود ندارد» همین جمله از زبان رامین صادقی رئیس سازمان صمت اردبیل کافی بود تا برای چندمین بار شاهد التهاب پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان مرغ در اردبیل باشیم. مرغی که در طول یکسال گذشته روزهای پرالتهابی را برای مردم رقم زده بود، […]

 محمدباقر محمدی؛ پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان: «التهابی در پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان مرغ وجود ندارد» همین جمله از زبان رامین صادقی رئیس سازمان صمت اردبیل کافی بود تا برای چندمین بار شاهد التهاب پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان مرغ در اردبیل باشیم.

مرغی که در طول یکسال گذشته روزهای پرالتهابی را برای مردم رقم زده بود، این روزها بازهم دچار نوسان شده؛ بطوریکه حالا مردم بازهم نگران از کمبود و گرانی احتمالی آن، در آینده نزدیک هستند.

بازدید میدانی پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان نشان می دهد که این روزها مرغ فروشی ها، با دو نرخ متفاوت اقدام به فروش مرغ می کنند؛ نرخ مصوب دولتی که سهمیه ای در بین شهروندان_هر شهروند ۲ مرغ_ توزیع می شود و نرخ آزادی که قیمت آن برای هر کیلو، بالای ۲۸ هزار تومان نیز رسیده است.

نوسانات پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان مرغ به دقت رصد می‌شود

این در حالی است که رامین صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد که نوسانات پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان مرغ به دقت رصد می‌شود و به تناسب نیاز شهرستان‌های مختلف از کشتارگاه‌ها و توزیع‌کنندگان مرغ درخواست کرده ایم تا در شرایط متفاوت، نیاز پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان را تأمین کنند.

سهمیه هر شهروند اردبیلی فقط دو مرغ/ نگرانی مردم از دو نرخی شدن قیمت

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی تهیه و تولید مرغ بستگی به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان و عرضه و تقاضا دارد که معمولا در اواخر هفته تقاضای مصرف بیشتر از سایر روزهاست ولی به صورت نسبی کشتار متوسط ۱۲۰ تا ۱۴۰ تن در سطح استان اتفاق افتاده است.

صادقی افزود: اکثر واحدهای صنفی قیمت مصوب را در فروش مرغ رعایت می‌کنند و ما کمترین تخلفات را در ماه‌های اخیر در این حوزه شاهد بودیم.

وی اظهار کرد: تولید گوشت سفید در استان اردبیل بالاتر از نیاز پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان است و در صورت صلاحدید متولیان استانی صادرات به سایر استان‌ها نیز با صدور مجوزهای قانونی انجام می‌شود.

صادقی فعالیت چهار کشتارگاه مجهز استان و فعالیت بیش از ۱۶۰ واحد صنفی را در اردبیل یادآور شد و اضافه کرد: در همه این واحدهای صنفی و کشتارگاه‌ها با توجه به شرایط کرونایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کار به شکل صحیح و درست اتفاق می‌افتد و بر اساس سامانه طراحی شده از مبدأ تا مقصد نحوه کشتار مرغ تا عرضه آن به واحدهای صنفی مورد رصد قرار می گیرد که انتظار می‌رود کمترین تخلف در این فرآیند رقم بخورد.

سهمیه هر شهروند اردبیلی فقط دو مرغ/ نگرانی مردم از دو نرخی شدن قیمت

وی بیان کرد: مسئولیت نظارت و نرخ مصوب مرغ از کشتارگاه تا سطح خرده‌فروشی بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است و از ماه‌ها قبل در صورت بروز تخلف پرونده‌ها تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شود.

اظهارات صادقی در حالی است که این روزها عملا پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به حال خود رها شده و آن چیزی که نمود بیرونی دارد این است که پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان مرغ بازهم ملتهب است.

حمایت مجلس برای تأمین نهاده‌های دامی

البته پیشتر صدیف بدری دلالان را عامل نابسامانی در پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان مرغ معرفی کرده بود.

صدیف بدری در گفت‌و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: مسئولان و متولیان امر باید هر چه سریعتر به نابسامانی و دلال‌بازی در پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان مرغ پایان داده و به تثبیت قیمت و توزیع مناسب مرغ در پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان کمک کنند.

وی تصریح کرد: با گذشت ماه‌ها از نابسامانی در پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان مرغ، همچنان فراز و نشیب و نوسانات را در عرضه مرغ شاهد هستیم که ضرورت دارد با ثبات بیشتر از فرآیند کشتار تا عرضه مرغ به نحوی عمل شود تا مردم به راحتی به این ماده غذایی دسترسی پیدا کنند.

سهمیه هر شهروند اردبیلی فقط دو مرغ/ نگرانی مردم از دو نرخی شدن قیمت

عضو مجمع نمایندگان اردبیل با قدردانی از تلاش متولیان کشتارگاه‌ها و عرضه‌کنندگان مرغ در شبکه رسمی توزیع گفت: به نظر می‌رسد برخی دلال‌بازی‌ها در بین کشتار و عرضه مرغ زمینه‌ای را به وجود آورده تا روزانه نوساناتی را در توزیع مرغ در پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان شاهد باشیم که این امر باید با درایت و حمایت مسئولان سازمان جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت به نحوه درست و صحیح مدیریت شده و معایب برطرف شود.

بدری افزود: عرضه مرغ به قیمت‌های مختلف در سطح پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان پسندیده نیست و ما در استان اردبیل به اندازه کافی هم در کشتار و هم عرضه مرغ ظرفیت و توان بالایی را داریم که ضرورت دارد هر چه سریعتر ساماندهی در این عرصه انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: هر چند برخی از فعالان این عرصه از رقابت منفی بین مرغداری‌های کلان با خرد سخن به میان می‌آورند اما این مشکلات و نارسایی‌ها نباید به صحنه توزیع و شبکه عرضه منتقل شود تا التهابی در این بخش به وجود آید.

بدری از حمایت مجلس برای تأمین نهاده‌های دامی با قیمت مناسب خبر داد و اضافه کرد: امسال قرار است با نظم و انضباط بیشتر نهاده‌های دامی تهیه و در بین مرغداری‌ها توزیع شود تا با جوجه‌ریزی مناسب و عملیات کشتار و عرضه مشکلات و نارسایی‌های احتمالی برطرف شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی بهتر است در این فرآیند همراه با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان راهکاری را در نظر بگیرد تا دست دلالان از پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان سوداگری مرغ کوتاه و زمینه توزیع مناسب و مطلوب مرغ به قیمت مصوب فراهم آید.

۳ میلیون و ۲۵۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در ماه‌های اخیر انجام شده است

نوسانات قیمت در پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان مرغ در حالی است که نوبخت اژدری معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل اعلام کرد که باتوجه به افزایش نیاز پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان در دو ماه تابستان جوجه ریزی مناسب در ۵۰ روز اخیر انجام شده است.

اژدری در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: بیش از سه میلیون و ۲۵۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در ماه‌های اخیر انجام شده تا مرغداری‌ها به اندازه کافی کشتار مرغ را در دو ماه تابستان انجام دهند.

سهمیه هر شهروند اردبیلی فقط دو مرغ/ نگرانی مردم از دو نرخی شدن قیمت

وی به افزایش تقاضا و مصرف در ماه محرم و صفر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر روزانه ۱۳۰ تن مرغ کشتار و روانه پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان  مصرف می‌شود که برای حفظ آرامش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان این ظرفیت تا ۱۷۰ تن قابل افزایش است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل از برنامه‌ریزی‌ها برای همکاری بیشتر مرغداری‌ها با کشتارگاه و عرضه آن به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان با همکاری و نظارت سازمان صمت تصریح کرد: در یک فرآیند نظارتی دقیق عرضه مرغ به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد تا به اندازه کافی توزیع مرغ به انجام برسد.

اژدری در مورد تامین نهاده ها برای مرغداری ها نیز افزود ۱۵ هزار و ۲۰۰ تن سویا و ذرت خریداری شده تا تحویل مرغداری ها شود.

وی با بیان اینکه بزرگترین مشکل در این فرآیند توزیع حمل نهاده‌ها از بندر به مقصد استان اردبیل است، افزود: قرار است با همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از رانندگان خودروهای سنگین برای حمل بار نهاده‌ها به استان‌ها به ویژه اردبیل استفاده شده و در ۱۰ روز آینده نهاده‌های جدید تحویل مرغداری‌ها شود.

سهمیه هر شهروند اردبیلی فقط دو مرغ/ نگرانی مردم از دو نرخی شدن قیمت

اژدری در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: این نهاده‌ها با ارز ترجیحی ۴ هزار و ۲۰۰ تومان خریداری و آماده بارگیری شده تا به موقع تحویل مرغداری‌ها شود.

وی اضافه کرد: ما به تمام تعهدات خود در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها برای تولیدکنندگان عمل کردیم و سعی و تلاشمان بر این است تا مشکلات و موانع احتمالی را برطرف کنیم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی تلاش خود را انجام می‌دهد تا بدون التهاب نیاز پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان برطرف و کشتار روزانه مرغ انجام شده و اهالی استان بتوانند مرغ مورد نیاز را تأمین کنند.

نشان دادن وضعیت سفید و نرمال در بحث تولید و توزیع مرغ در پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اردبیل در حالی است که عملا شاهد نابسامانی در پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان مرغ هستیم.

با اجرای طرح سامانه جامع تجارت افزایش قیمت مرغ اتفاق نمی افتد

این در حالی است که نهم تیرماه سال جاری مشاور قائم مقام وزیر صمت با حضور در اردبیل از راه اندازی سامانه جامع تجارت و اپلیکیشن ثبت اطلاعات مبدا تا مقصد عرضه مرغ در اردبیل خبر داد.

سهمیه هر شهروند اردبیلی فقط دو مرغ/ نگرانی مردم از دو نرخی شدن قیمت

جمشید گلپور به پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان گفت: اردبیل به عنوان سی‌امین استان کشور به این سامانه جامع پیوست تا کشتارگاه‌ها، واحدهای صنفی و خودروهای یخچال‌دار توزیع مرغ اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند تا به صورت الکترونیکی و با اپلیکیشن مجهز رصد روزانه تولید و عرضه مرغ را در این استان شاهد باشیم.

مشاور قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی هدف اصلی از اجرای این طرح را شناسایی نقاط ضعف و انحراف در توزیع مرغ و شفافیت کار توزیع از مبدأ تا مقصد اعلام کرد و گفت: در همه استان‌ها اجرای این طرح زمینه‌ای را فراهم کرده تا عرضه مرغ در خارج از شبکه به حداقل رسیده و در کمترین زمان متخلفان شناسایی و اسامی آنها از این سامانه حذف و جلوی ادامه فعالیت آنها گرفته شود.

وی اظهار کرد: به هیچ وجه در این فرآیند قرار نیست افزایش قیمت مرغ اتفاق بیفتد و حتی شرکت پست در قبال ارائه خدمات برای فاکتورنویسی، ارسال مرسولات و همچنین امضاهای الکترونیکی هزینه‌ای را از کشتارگاه‌ها و واحدهای صنفی دریافت نخواهد کرد.

باهمه تفاسیر پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان مرغ در اردبیل چندان رو به راه نیست و در این میان انتظار می رود این بار نه صرفا شعاری بلکه عملا و قاطعانه نظارت و کنترل پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان در دستور کار متولیان امر باشد.

انتهای پیام/

منبع