به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، آیت‌الله سید حسن عاملی شامگاه پنجشنبه در مراسم گرامیداشت پنج مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مصلای اردبیل اظهار کرد: ائمه جمعه تلاش می‌کنند تا در آئین‌های نماز جمعه در کنار طرح مسائل و مشکلات مردم، زبان گویای مطالبات به حق عمومی باشند […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، آیت‌الله سید حسن عاملی شامگاه پنجشنبه در مراسم گرامیداشت پنج مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در مصلای اردبیل اظهار کرد: ائمه جمعه تلاش می‌کنند تا در آئین‌های نماز جمعه در کنار طرح مسائل و مشکلات مردم، زبان گویای مطالبات به حق عمومی باشند تا مسئولان و کارگزاران نظام اسلامی مشکلات و دغدغه‌ها را رفع کنند.

وی تصریح کرد: آئین‌های نماز جمعه بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری باید هفته به هفته با شکوه بیشتر و حضور آحاد جامعه برگزار شده و در این بین توجه به حضور جوانان و نوجوانان زینت بیشتر این محافل و مجالس معنوی خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: خداوند متعال یک سوره خاص را در کتاب خود به این موضوع اختصاص داده تا اهمیت و جایگاه یوم جمعه و نماز آن را بیان کند که در آخرت نیز بر اساس حضور مؤمنان در آئین‌های نماز جمعه رتبه و جایگاه آنها مشخص خواهد شد.

آیت‌الله عاملی برکات نماز جمعه را بیشمار و در عین حال فراهم‌کننده بستر فضای تربیتی سالم برشمرد و افزود: نماز جمعه نه تنها عبادت مخلصانه به درگاه الهی است بلکه روح همبستگی و همنوایی امت اسلامی را نیز افزایش می‌دهد.

در این مراسم رئیس ستاد اقامه نماز اردبیل نیز با اشاره به حضور آحاد مردم در مصلاهای نماز جمعه خاطرنشان کرد: این فریضه الهی زمینه بروز و ظهور رحمت الهی را فراهم می‌کند.

جواد صبور اضافه کرد: نماز جمعه اردبیل با همت و درایت آیت‌الله مروج شکل گرفته و تداوم برگزاری آن را تاکنون با غنای بیشتر شاهد هستیم.

وی جایگاه رفیع نماز جمعه را در پیگیری حل مشکلات مردم و بیان احکام الهی و معارف دینی یادآور شد و بیان کرد: تلاش بر این است تا از طریق مصلاها برنامه‌های مختلف تربیتی، فرهنگی و اجتماعی تدارک دیده شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، در این مراسم از کتاب «آموزش قرآن» رونمایی شده و از «حجت‌الاسلام فروغی» امام جمعه موقت اردبیل و فعالان ستادهای نماز جمعه با اهدای لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد.

انتهای پیام/

منبع