داوود شایقی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: تاکنون و در قالب برنامه ششم توسعه برای ۵۱۷ روستای بالای ۴۰ خانوار استان اردبیل این سند تهیه و تدوین شده و کار تهیه و تدوین سند توسعه اقتصادی و اشتغال ۲۰۴ روستا نیز در سال جاری به انجام می‌رسد. وی تصریح کرد: این […]

داوود شایقی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار کرد: تاکنون و در قالب برنامه ششم توسعه برای ۵۱۷ روستای بالای ۴۰ خانوار استان اردبیل این سند تهیه و تدوین شده و کار تهیه و تدوین سند توسعه اقتصادی و اشتغال ۲۰۴ روستا نیز در سال جاری به انجام می‌رسد.

وی تصریح کرد: این اسناد می‌تواند زمینه و بستر توسعه روستاها را با اجرای طرح‌های اشتغالزا و توان‌افزایی اقتصادی فراهم کند تا جلوی مهاجرت‌ها و بسیاری از مشکلات و دغدغه‌ها گرفته شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل به تصویب نهایی سند آمایش استان و ابلاغ آن به دستگاه‌های اجرایی استان اشاره کرد و گفت: این سند چراغ راه توسعه استان در افق ۲۵ ساله خواهد بود و هیچ طرح و برنامه‌ای بدون توجه به سند آمایش استان تصویب و اجرایی نخواهد شد و قطعاً در مسیر توسعه همه‌جانبه و پایدار استان سند آمایش می‌تواند تکیه‌گاهی اصلی و اساسی باشد.

شایقی به آخرین وضعیت جذب اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی سال ۹۹ اشاره کرد و افزود: صد درصد اعتبارات هزینه‌ای استان در سال ۹۹ تا ۱۰ اردیبهشت ماه امسال جذب و به عنوان حقوق و مزایا به کارکنان پرداخت شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در سال ۹۹ بیش از ۴۲۰ میلیارد تومان حقوق و مزایای کارکنان شامل ۲۴ دستگاه استانی پرداخت شده و استان اردبیل تنها استانی بوده که مطالبات و مزایای بازنشستگان به صورت کامل پرداخت شده است.

شایقی در مورد اعتبارات عمرانی نیز اضافه کرد: تا پایان تیرماه ۱۴۰۰ فرصت جذب اعتبارات وجود دارد و تاکنون ۹۰ درصد تخصیص و جذب اعتبارات در استان اردبیل به انجام رسیده است.

وی بیان کرد: برای ۱۰ درصد باقیمانده در ۱۷ روز باقیمانده فرصت جذب برای همه دستگاه‌ها وجود دارد که با تلاش و پیگیری مدیران سعی بر این است تا پایان تیرماه این کار روند صد درصدی پیدا کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل میزان اعتبارات عمرانی استان را در سال ۹۹ در حدود سه هزار میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: البته سهم استان بر اساس سرانه دو درصد کمتر از ۹۰۰ میلیارد تومان بود اما عملکرد ما در بحث عمرانی در سال گذشته سه هزار میلیارد تومان بوده که بخش عمده‌ای از این منابع صرف راه آهن، توسعه راه‌ها و پروژه‌های آبی، خاکی شده است.

انتهای پیام/

منبع