حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از فارس با اشاره به اظهارنظر اخیر وزیر سابق امور خارجه کشورمان درباره مسائل سیاست خارجی کشور و برجام، گفت: اظهارنظرهای آقای ظریف جنبه فنی ندارد و چیزی که درباره نقض مصوبه مجلس درباره لغو تحریم‌ها گفته شده […]

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان به نقل از فارس با اشاره به اظهارنظر اخیر وزیر سابق امور خارجه کشورمان درباره مسائل سیاست خارجی کشور و برجام، گفت: اظهارنظرهای آقای ظریف جنبه فنی ندارد و چیزی که درباره نقض مصوبه مجلس درباره لغو تحریم‌ها گفته شده درست نیست و این قانون نقض نشده است.

وی با اشاره به اظهارات قدیمی ظریف درباره نقش منفی عربستان در برجام و تکرار آن در شبِ باز شدن سفارت ایران در ریاض، افزود: اینکه آقای ظریف در زمانی که ما در حوزه سیاست خارجی به توفیقاتی رسیده‌ایم،‌ اینگونه اظهارنظر می‌کند، به نفع منافع ملی نیست و باعث تضعیف روابط ایران عربستان می‌شود که به سود صهیونیست‌هاست.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس با اشاره به موفقیت‌های تیم سیاست خارجی دولت سیزدهم، اظهار کرد: آقای ظریف نمی‌تواند توفیقات دولت جدید در حوزه سیاست خارجی و گسترش روابط با دیگر کشورها را هضم کند و نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد.

سلیمی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که دیپلماسی آقای ظریف یک دیپلماسی شکست خورده است و وی حاضر به پذیرش این مسأله نیست.

وی افزود: آقای ظریف در دوره وزارتش معتقد بود که بدون FATF نمی‌توان هیچ اقدامی انجام داد، اما امروز دولت سیزدهم بدون FATF بسیاری از دارایی‌های بلوکه شده کشور را آزاد کرده است.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس اظهار کرد: البته این عادت آقای ظریف است که وقتی در کاری شکست می‌خورد و به توفیقی دست پیدا نمی‌کند، داد و فریاد به راه می‌اندازد. در دوران وزارتش هم وقتی نمی‌توانست موفقیتی کسب کند، داد و هوار به راه می‌انداخت و امروز هم به همین شکل عمل می‌کند.

سلیمی خاطرنشان کرد: اگر آقای ظریف به خاطر اقدامات و عملکردش محاکمه می‌شد، امروز اینگونه نطقش باز نبود و علیه منافع ملی اظهارنظر نمی‌کرد.

وی افزود: در دوره وزارت آقای ظریف ما شاهد بسته شدن بسیاری از سفارتخانه‌هایمان در کشورهای مختلف بودیم، اما امروز و در دولت آقای رئیسی شاهد گسترش روابط ایران با کشورهای مختلف هستیم و این نشان‌دهنده شکست دیپلماسی آقای ظریف است.

محمدجواد ظریف شب گذشته در گفت‌وگویی در فضای مجازی مدعی شد که قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران از سوی دولت سیزدهم نقض شده ولی اشاره‌ای به این موضوع که کدام بخش از مصوبه نقض شده، نکرد.

پایان پیام/





منبع خبر: فارس