در آخرین رده‌بندی پاوررنکینگ انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ تیم ملی بسکتبال ایران با یک پله سقوط در رده ششم ایستاد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي آذرمغان به نقل از ایرنا، شاگردان سعید ارمغانی که در پنجره پنجم جام‌جهانی و در روزهای ۲۰ و ۲۳ آبان‌ماه در تهران باید به مصاف رقبای خود بروند، در آخرین پاوررنکینگ مسابقات انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۳ با یک پله سقوط در رده ششم ایستادند.

سقوط یک پله‌ای بسکتبال ایران در پاوررنکینگ انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳

جدیدترین پاوررنکینگ انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳

این رده بندی در شرایطی اعلام شد که ۱۶ شهریورماه سال جاری و در اعلام فدراسیون جهانی تیم ملی بسکتبال ایران در رده پنجم قرار گرفت و تنها تیم‌های استرالیا، لبنان، نیوزیلند و فیلیپین را بالاتر از خود می‌دید اما در رده‌بندی جدید اعلام شده چین با سه پله صعود بالاتر از ایران قرار گرفت تا شاگردان سعید ارمغانی در رده ششم قرار گیرند.

سقوط یک پله‌ای بسکتبال ایران در پاوررنکینگ انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳

پاوررنکینگ انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ (اعلام شده در ۱۶ شهریور)

تیم ملی بسکتبال ایران در روز بیستم آبان‌ماه باید در تالار بسکتبال مجموعه ورزشی آزادی تهران در برابر تیم چین به میدان برود که بدون شک دیداری سرنوشت‌ساز برای ما خواهد بود و پیروزی در این میدان تا حدودی خیال ما را راحت می‌کند، دیدار مهم دیگر ما برابر استرالیایی است که هنوز برای حضور در تهران و دیدار با ایران اقدامی انجام نداده و عدم حضور آنها در تهران به منزله برتری فنی تیم ملی بسکتبال ایران خواهد بود.

در آخرین رده‌بندی پاوررنکینگ انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ استرالیا در جایگاه نخست قرار دارد و تیم‌های لبنان و نیوزیلند در رده‌های دوم و سوم جای دارند. تیم‌های چین، فیلیپین و ایران نیز به ترتیب در رده‌های چهارم و تا ششم قرار گرفته‌اند.  ژاپن، اردن، بحرین، عربستان سعودی، قزاقستان و هند نیز به ترتیب در رده‌های هفتم تا دوازدهم جای دارند.

انتهای پیام/