حسین پیرمؤذن در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: قرار است در این سفر هیئت اقتصادی در کنار رایزنی برای تسهیل صادرات محصولات کشاورزی و گلخانه‌ای استان، تقویت تجارت کشورمان با روسیه و تلاش تجار منطقه‌ای برای صادرات محصول به این کشور مورد بررسی قرار گیرد. وی تصریح کرد: در روزهای آینده نیز […]

حسین پیرمؤذن در گفت‌وگو با پايگاه خبري تحليلي آذرمغان، اظهار کرد: قرار است در این سفر هیئت اقتصادی در کنار رایزنی برای تسهیل صادرات محصولات کشاورزی و گلخانه‌ای استان، تقویت تجارت کشورمان با روسیه و تلاش تجار منطقه‌ای برای صادرات محصول به این کشور مورد بررسی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: در روزهای آینده نیز گروه تجاری و خریداران محصولات کشورمان در روسیه به اردبیل سفر خواهند کرد تا با بازدید از کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی استان، بیشتر به تقویت روابط تجاری و مبادلات بازرگانی کمک کنند.

نبود ماشین‌آلات یخچال‌دار از معضلات تولیدکنندگان محصولات کشاورزی
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل ضرورت فعال شدن گمرک بیله‌سوار را در صادرات محصولات کشاورزی به ویژه محصولات گلخانه‌ای یادآور شد و گفت: در صورت فعالیت گمرک بیله‌سوار و رفع موانع آن، تولیدکنندگان شمال استان دیگر مجبور به صادرات محصولات از گمرک آستارا نخواهند شد.

پیرمؤذن به خبرهای خوش پیش رو در راه‌اندازی بارانداز ریلی در شمال استان اشاره کرد و افزود: در کنار فعال شدن گمرک بیله‌سوار، انتظار می رود این بارانداز به توسعه تجارت ایران، آذربایجان و آسیای میانه کمک کرده و ما بتوانیم نقش مهمی را در تبادلات کشورهای اوراسیا داشته باشیم.

وی نبود ماشین‌آلات یخچال‌دار را یکی دیگر از معضلات تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و گلخانه‌ای اعلام کرد و ادامه داد: در قالب اتحادیه‌های صنفی امیدواریم تأمین خودروهای یخچال‌دار مورد توجه قرار گرفته و بیش از هر زمان تقویت تجارت بین‌المللی را از گمرکات منطقه‌ای شاهد باشیم.

پیرمؤذن به حضور نمایندگان سه قوه در جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: تشکیل کارگروه شناسایی قوانین مخل تولید در استان از هدف‌گذاری های ماست که امیدواریم با حضور معاونان ادارات و دستگاه‌های مختلف شرایط مطلوبی را در رفع موانع تولید شاهد باشیم.

بهبود فضای کسب و کار با رفع قوانین مخل تولید
وی بهبود فضای کسب و کار را با رفع قوانین مخل تولید یادآور شد و خاطر نشان کرد: در کنار برگزاری منظم جلسات این کارگروه، در بهبود فضای کسب و کار سعی و تلاشمان بر این خواهد بود تا هر ماه جلسات شورای گفت‌و گو را نیز برگزار کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، ‌ صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل تولید محصولات متنوع گلخانه‌ای را در استان یادآور شد و اضافه کرد: به دلیل برگشت برخی از محصولات کشاورزی که منطبق بر استانداردهای کشورهای دیگر نبوده انتظار می رود در استان استاندارد کیفی تولید محصولات کشاورزی و گلخانه‌ای مورد توجه قرار گرفته تا شاهد مشکلات و دغدغه‌هایی در این زمینه نباشیم.

پیرمؤذن بیان کرد: جایگاه استان از بیست و هفتم کشوری در تولید محصولات گلخانه‌ای شرایط بهتری پیدا کرده و با طرح‌های در حال اجرا انتظار می‌رود ظرفیت تولید در این بخش افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/

منبع