پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان؛ گروه استان‌ها- هادی فتحی: روزشمار انتخابات به عدد ۱۴ رسیده است و فضای کشور نیز بیشتر به رنگ و بوی انتخابات درآمده است. حضور داوطلبان و نامزدها در رسانه‌ها و تشریح برنامه‌ها، به انتخاباتی‌تر شدن فضای کشور بیشتر کمک کرده است. از سویی دیگر تشکل‌ها، کارشناسان و صاحب‌نظران نیز سعی دارند […]

پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان؛ گروه استان‌ها- هادی فتحی: روزشمار انتخابات به عدد ۱۴ رسیده است و فضای کشور نیز بیشتر به رنگ و بوی انتخابات درآمده است. حضور داوطلبان و نامزدها در رسانه‌ها و تشریح برنامه‌ها، به انتخاباتی‌تر شدن فضای کشور بیشتر کمک کرده است.

از سویی دیگر تشکل‌ها، کارشناسان و صاحب‌نظران نیز سعی دارند معیارهای انتخاب اصولی و صحیح را بیشتر تبیین کنند.

خطبه‌های این هفته نماز جمعه استان‌ها نیز بر مدار انتخابات و معیارهای انتخاب صحیح شکل‌گرفته بود. «انتخاب اصلح» کلیدواژه‌ای بود که ائمه جمعه سراسر کشور بیشتر بر آن تأکید کردند و از مردم خواستند با بینش سیاسی قدم در عرصه انتخابات بگذارند.

ائمه جمعه سراسر کشور درعین‌حال فواید و ضرورت‌های مشارکت حداکثری را نیز برای مردم تشریح کردند.

داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری همچنان در برنامه‌های مختلف در حال ارائه دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود هستند.

آخرین اظهارنظرهای داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری

سفر به استان‌ها روی خط انتخابات/ «مشارکت» کلیدواژه‌ سرنوشت‌ساز

سعید جلیلی در برنامه تلویزیونی گفتگو با نخبگان که از شبکه چهار پخش شد، اظهار داشت: جمع‌بندی ما در این چند سال این بود که اگر می‌خواهیم برنامه‌ای برای کشور داشته باشیم، این برنامه باید حداکثری باشد. ما معتقدیم که برنامه‌های ما باید قابل تحقق باشد. ما ظرفیت‌ها و فرصت‌های کشور را بررسی کردیم که گویای این است که کشور ما برای جهش بزرگ مستعد است و به همین دلیل شعار خود را جهاد بزرگ برای جهش ایران معرفی کردیم و این فقط یک شعار نیست.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در دیدار با جمعی از جوانان نخبه در حوزه‌های مختلف در واکنش به طرح دغدغه یکی از نخبگان درباره استفاده از جوانان در دولت آینده، جوانگرایی را از رویکردهای جدی دولت خود دانست.

محسن رضایی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه «رئیس جمهور و جوانان» درباره راه‌حل وی برای حل مشکل بازار سرمایه اظهار داشت: به دلیل اشتباهات و تصمیمات اشتباهی که توسط مسئولان گرفته شد مشکلات زیادی برای مردم به وجود آمد، دولت مردم را برای حضور در بازار سرمایه تشویق کرد و مردم حتی وسایل و سرمایه‌های اولیه خود مانند خانه‌هایشان را برای حضور در بورس فروختند. این در حالی است که از سوی دولت، تدابیر و پیش بینی‌های لازم انجام نشد و موجب شد مردم با مشکلات بسیاری روبرو شوند.

علیرضا زاکانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای برای تنظیم بازار کالاهای اساسی دارید، گفت: ما در خصوص نهاده‌های مورد نیاز برای تولید کالاهای اساسی سالانه نیاز به ۲۱ میلیون تن نهاده داریم که ۱۶ تا ۱۷ میلیون تن را وارد می‌کنیم که بیشتر آن هم ذرت است. وی ادامه داد: این‌ها قابل پیش بینی است، اما متأسفانه دولت از قبل پیش بینی نمی‌کند و سفارش نمی‌دهد و نمی‌گذارد این سفارش در مقطع خودش به درستی انجام شود.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی در حاشیه ضبط برنامه انتخاباتی گفت: اصلی ترین هدف این است که از مصرف‌کننده نهایی حفاظت شود و تمامی اقداماتی که ما انجام می‌دهیم به مصرف کننده نهایی برسد. نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: در رابطه با مصرف کننده نهایی، یک هزینه خانوار و یک قدرت خرید داریم که باید هزینه خانوار را کاهش و قدرت خرید را افزایش دهیم. افزایش قدرت خرید به معنای افزایش درآمدها، دارایی‌ها و جبران خسارت‌ها است.

محسن مهرعلیزاده نامزد انتخابات ریاست جمهوری در گفتگو با شبکه جام‌جم گفت: میانگین سن افرادی که در کابینه من خواهند بود، ۴۵ سال است.

عبدالناصر همتی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری در گفتگویی با اشاره به مسائل جوانان و دغدغه‌های این قشر اظهار کرد: بحث جوانان و مشکلات آنها دغدغه مهم دولت آینده است. همتی افزود: اگر مردم به من اطمینان کنند و من مسئولیت اجرایی را داشته باشم این موضوع را در دستور کار جدی قرار خواهم داد زیرا مشکلات ازدواج جوانان امنیت روانی جامعه را دچار مشکل کرده است.


در زیر آخرین اخبار انتخابات از استان‌های مختلف کشور را مرور می‌کنیم


آذربایجان شرقی، گرانی و تورم نباید باعث قهر با انتخابات و صندوق‌های رأی شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت برگزاری باشکوه و پرشور انتخابات ریاست جمهوری گفت: گرانی و تورم نباید باعث قهر با انتخابات و صندوق‌های رأی شود.

سفر به استان‌ها روی خط انتخابات/ «مشارکت» کلیدواژه‌ سرنوشت‌ساز

حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به ضرورت رعایت تقوای انتخاباتی گفت: از جمله مصادیق تقوا، تقوای انتخاباتی است، برای به دست آوردن چند رأی بیشتر، مبادا به دیگر کاندیدها تهمت زده شود. بهترین تقوا، رعایت اخلاق در انتخابات است.

آل هاشم با تاکید بر اینکه گرانی و تورم باعث قهر با انتخابات نشود گفت: همگی در انتخاب لوازم زندگی حتی لباس، روزها تحقیق می‌کنیم تا انتخابی درست داشته باشیم. در انتخابات ریاست جمهوری، لجوجانه انتخاب نکنیم، دشمن سعی دارد تصویر مخدوش و یاس آلودی از نظام در ذهن مردم ایجاد کند. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.


آذربایجان غربی، لزوم انتخاب فرد اصلح

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه هم گفت: حضور و مشارکت مردم در انتخابات مایه اقتدار نظام اسلامی است چرا که اقتدار نظام اسلامی با حضور مردم شکل می‌گیرد.

سفر به استان‌ها روی خط انتخابات/ «مشارکت» کلیدواژه‌ سرنوشت‌ساز

حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در جمع نمازگزاران ارومیه با تاکید بر اینکه حضور و مشارکت مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی توطئه‌های دشمنان را نقش برآب می‌کند، اظهار کرد: باید با روشنگری و ایجاد انگیزه در مردم بار دیگر مشارکت حداکثری در انتخابات داشته و حماسه دیگری برای جمهوری اسلامی اتفاق بیفتد. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.


اصفهان، آغاز به کار تریبون‌های آزاد انتخاباتی در اصفهان

در آستانه برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد ماه در اصفهان تریبون‌های آزاد انتخاباتی برای اظهار نظر شهروندان برپا شد. گرمای هوا گویی بر روی حرارت فعالیت‌های انتخاباتی در استان اصفهان تأثیر مستقیم دارد، هر چه به ۲۸ خرداد نزدیک‌تر می‌شویم رنگ وبوی شهر نیز به سمت آمادگی برای برگزاری انتخاباتی بی نظیر حرکت می‌کند.

سفر به استان‌ها روی خط انتخابات/ «مشارکت» کلیدواژه‌ سرنوشت‌ساز

اما عصر روز گذشته پویش مردمی جنوب شهر اصفهان برای برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ تریبون آزادی را راه‌اندازی کرد و از همه شهروندان دعوت کردند تا آزادانه در خصوص خواسته‌هایشان از رئیس جمهور صحبت کنند.

حل بحران آب، احیای دائمی زاینده رود و برنامه ریزی برای کاهش آلاینده‌های جوی در اصفهان جز جدا ناشدنی مطالبات شهروندان اصفهان از رئیس جمهور آینده بود. مشروح گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان را از اینجا بخوانید.

امام جمعه اصفهان هم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: باید در انتخابات ۱۴۰۰ خط و خطوط سیاسی را کنار بزنیم و همه در کنار هم حضور داشته باشیم.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد ضمن تسلیت سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) با بیان اینکه با بیان اینکه همه پیروزهای امام راحل (ره) به دلیل خداپرستی و خداشناسی بوده است، اظهار داشت: خلوص در نیت و خلوص در اعمال از ویژگی‌های بارز رهبر کبیر انقلاب بود و به همین دلیل شیطان نمی‌تواند بر چنین فردی غالب شود.


اردبیل، عبور از تنگناها تنها با حضور گسترده در انتخابات

رئیس ستاد گام دوم انقلاب ابراهیم رئیسی در استان اردبیل گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات پیش رو ایران اسلامی را از تنگناهای مسیر موفقیت دور نگه می‌دارد.

عبور از تنگناها تنها با حضور گسترده در انتخابات میّسر می‌شود

امیرحسین عبداله‌زاده در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، به اهمیت حضور حداکثری مردم در رفراندوم ملی ۲۸ خرداد اشاره و اظهار کرد: تاریخ این موضوع مهم را به اثبات رسانده است که در هر برهه‌ای پشتیبانی مردم از دولت بنا به هر دلایلی تضعیف گشته، خسارات و زیان حداکثری متوجه دولت و نظام شده است.

وی وابستگی دولت به ملت را امری غیرقابل انکار دانست و افزود: تفرقه‌افکنی بین دولت و نظام در تمامی دوره‌ها و رویدادهای سرنوشت‌ساز ایران رایج بوده و امروز در آستانه انتخابات حساس ۲۸ خرداد این ایجاد فاصله و دوقطبی‌سازی به حد اعلای خود رسیده که عبور موفق از تله‌های دشمن ساخته نیازمند بینش و بصیرت کافی مردم است. متن کامل این گفتگو را اینجا بخوانید.


البرز، مشارکت مردمی در انتخابات مهمترین عامل برای شکستن تحریم‌ها

سفر به استان‌ها روی خط انتخابات/ «مشارکت» کلیدواژه‌ سرنوشت‌ساز

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات بزرگترین سرمایه و پشتیبان برای اتخاذ تصمیمات بزرگ در کشور و شکستن تحریم‌ها است.

مهدی عسگری در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: رمایه اجتماعی مهم‌ترین سرمایه هر کشوری است، چراکه ما بدون مردم و بدون اعتماد و حمایت آنها نمی‌توانیم کارها را پیش ببریم. متن کامل این خبر را اینجا بخوانید.


ایلام، مشارکت در انتخابات باعث مأیوس شدن دشمنان می‌شود

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات باعث مأیوس شدن دشمنان می‌شود، گفت: ملت ایران در انتخابات ۲۸ خرداد بار دیگر اقتدار ملی را نشان می‌دهند.

حجت الاسلام الله نور کریمی تبار در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت: امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی به مردم ایران عزت و هویت ایرانی اسلامی داد و جایگاه لگدمال شده ایران را به آن بازگرداند.

وی گفت: عزتمندی کنونی جمهوری اسلامی مرهون اندیشه‌های بلند امام خمینی (ره) و خون شهدا است و امروز مشارکت حداکثری در انتخابات و انتخاب صالح‌ترین فرد برای مدیریت دولت، عزت ایران اسلامی را بیشتر خواهد کرد. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.

وزیر اطلاعات هم از اتخاذ تمهیدات این وزارتخانه برای انتخابات خبر داد.


بوشهر، فضای حقیقی و مجازی در التهاب و هیجان

استان بوشهر و شهرستان گناوه نیز شور و حال انتخاباتی به خود گرفته است و فضای حقیقی و مجازی شهر در هیجان انتخابات پیش رو است.

سفر به استان‌ها روی خط انتخابات/ «مشارکت» کلیدواژه‌ سرنوشت‌ساز

در شرایطی که خطرات ناشی از همه گیری ویروس کرونا همچنان به عنوان یک خطر جدی سلامت و جان افراد را تهدید می‌کند رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی بیشتر فعالیت‌های انتخاباتی را به سمت فضای مجازی سوق داده است.

دسترسی آسان و گسترده اقشار وسیعی از مخاطبان به شبکه‌ها و کانال‌های مجازی، نامزدها و حامیان آنها را به استفاده از ظرفیت بیشتر فضای مجازی به منظور ارتباط بیشتر با مخاطبان کشانده است. متن کامل گزارش را از اینجا بخوانید.

همچنین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: حضور حماسی و انتخاب فرد اصلح مایه امید و قدرت نظام و باعث تحول اساسی در تمدن آفرینی و عدالت‌خواهی می‌شود.

عبدالکریم گراوند رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی هم جمعه‌شب در جمع پرشور مردم و اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلابی اسلامی شهرستان گناوه اظهار داشت: برای حل مشکلات باید انتخاب صحیح داشته باشیم و دیگران را هم برای رسیدن به گزینه اصلح راهنمایی کنیم.


خراسان شمالی؛ تاکید بر رعایت پروتکل‌ها

سفر به استان‌ها روی خط انتخابات/ «مشارکت» کلیدواژه‌ سرنوشت‌ساز

محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی هم در نشست فرمانداران، بخشداران و مدیران کل ستادی استانداری خراسان شمالی که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: در بحث تبلیغات رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزامی است و در این خصوص به عنوان مجری در مورد اجرای دستورالعمل‌ها با کسی تعارف نداشته باشید.

شجاعی افزود: بعد از برگزاری انتخابات وظیفه داریم این انسجام و اقتدار را در ادامه راه داشته باشیم و تا استقرار دولت بعدی مکلف به انجام وظایف خود هستیم. استاندار خراسان شمالی گفت: حساسیت برگزاری انتخابات را منتقل کنید تا با برنامه ریزی انسجام و همراهی اتفاق بیفتد و هیچ شهرستان و بخشی موجب نشود میانگین مشارکت مردم پایین بیاید.


خوزستان؛ رئیسی به خوزستان سفر می‌کند

رئیس ستاد آیت الله ابراهیم رئیسی در خوزستان هم گفت: آیت الله سید ابراهیم رئیسی هفته آینده به خوزستان سفر می‌کند.

آیت الله محسن حیدری در پیامی ویدئویی به زبان عربی از عموم مردم ایران به خصوص هموطنان عرب خواست در انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا حضور و مشارکت حداکثری داشته باشند.


زنجان، حضور پرشور مردم در انتخابات اعتبار و اقتدار کشور را افزایش می‌دهد

سفر به استان‌ها روی خط انتخابات/ «مشارکت» کلیدواژه‌ سرنوشت‌ساز

آیت الله علی خاتمی امام جمعه زنجان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با بیان اینکه حضور پرشور و حماسی مردم در انتخابات، باعث افزایش اعتبار و اقتدار کشور می‌شود، گفت: طی ۴۲ سال گذشته همواره حضور ملت و تبعیت از فرآمین ولایت فقیه باعث اقتدار و عزت نظام شده است و باعث شکست توطئه‌های دشمن شده است.

وی با اشاره اینکه برخی‌ها با بیان مطالبی در خصوص شرکت نکردن در انتخابات در واقع در راستای تحقق خواسته دشمنان انقلاب اسلامی تلاش می‌کنند، افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری «رأی دادن و حضور در انتخابات برای نظام جمهوری اسلامی و کشور است»، تصریح کرد: صاحبان اصلی کشور، مردم هستند و برای تعیین سرنوشت خود باید در انتخابات شرکت کنند. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.


سمنان، نرفتن پای صندوق رأی مشکلی حل نمی‌کند

سفر به استان‌ها روی خط انتخابات/ «مشارکت» کلیدواژه‌ سرنوشت‌ساز

امام‌جمعه موقت سمنان هم بابیان اینکه دشمن می‌کوشد تا با تحریک مردم به عدم شرکت در انتخابات از نظام انتقام بگیرد، گفت: نرفتن پای صندوق‌های رأی و عدم حضور در انتخابات مشکلی حل نمی‌کند.

حجت‌الاسلام محمدباقر عبدوس در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان به میزبانی مصلای این شهر، بابیان اینکه دشمن می‌کوشد تا با تحریک مردم به عدم شرکت در انتخابات از نظام انتقام بگیرد، افزود: عدم حضور و مشارکت گسترده مردم در انتخابات بهترین برنامه‌ریزی برای دشمن محسوب می‌شود لذا در این برهه حساس باید حساب افراد را از نظام جدا و اگر نقدی بر دولت یا افرادی وارد است آن را به‌پای نظام نباید نوشت. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.


سیستان و بلوچستان، اختصاص ۱۰۷ شعبه روستایی رأی گیری در کنارک

سفر به استان‌ها روی خط انتخابات/ «مشارکت» کلیدواژه‌ سرنوشت‌ساز

حمید الدین یوسفی فرماندار کنارک ر گفت و گو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان، اظهار داشت: پیروز واقعی انتخابات خرداد ماه مردمی هستند که پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند تا برای سرنوشت خود تصمیم گیری کنند.

یوسفی با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی آمار ثبت نام شدگان شوراهای شهر و روستا در کنارک و زرآباد، گفت: ۱۰۷ شعبه روستایی در کنارک و زرآباد برای جمع آوری آرا اختصاص یافته است. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.


فارس، حضور در انتخابات وظیفه همه است

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: امام (ره) انتخابات را وظیفه همه دانسته‌اند از این رو همه باید در این عرصه حضور داشته باشند.

سفر به استان‌ها روی خط انتخابات/ «مشارکت» کلیدواژه‌ سرنوشت‌ساز

آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز بیان کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در جامعه وجود دارد موضوع حفظ نظام اسلامی است و باید در این مسیر ممارست کرده و باید نقشه‌های دشمنان را خنثی کرد. البته بر اساس تحلیلی که امام خمینی (ره) در خصوص انقلاب ارائه کردند توجه به مسائل الهی و اجتماع مردم در راستای ایجاد تحول موجب شد انقلاب اسلامی ایران به پیروزی برسد.

وی ادامه داد: رقابت باید در جامعه اسلامی وجود داشته باشد اما کینه و دعوا در میان ملت جامعه اسلامی وجود ندارد و بر اساس وصیت امام راحل در خصوص انتخابات مردم باید در تمامی صحنه‌های انتخاباتی حضور داشته باشند و بر همین اساس باید آحاد مختلف مردم در انتخابات حضور پرشوری داشته باشند. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.


قزوین، «انتخابات» زمان نقش آفرینی فعالان و دغدغه‌مندان فرهنگی است

سفر به استان‌ها روی خط انتخابات/ «مشارکت» کلیدواژه‌ سرنوشت‌ساز

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امروز زمان نقش‌آفرینی فعالان و دغدغه‌مندان فرهنگی است و این گروه باید در موضوع مشارکت در انتخابات نقش ویژه ای داشته باشند.

حجت‌الاسلام محمد قمی در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان در قزوین با اشاره به فرا رسیدن انتخابات ریاست جمهوری و نقش فعالان فرهنگی در این انتخابات اظهار کرد: دلسوزان و فعالان فرهنگی و خانم‌های فرهیخته و افراد دغدغه‌مند باید برای مردم ترسیم کنند که بهترین راه برای کاهش دردهای امروز جامعه حضور در انتخابات است.

وی افزود: از سویی باید توجه را به سمت مسئله‌های اصلی مردم سوق دهیم و مردم نیز باید ضمن توجه به مسئله‌های اصلی خود، برای آن دنبال چاره و راه حل باشند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: این در حالی است که راه حل و چاره حل مشکلات امروز مردم در مشارکت و حضور پرشور در انتخابات است. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.


قم؛ تاکید بر بی طرفی در انتخابات

سفر به استان‌ها روی خط انتخابات/ «مشارکت» کلیدواژه‌ سرنوشت‌ساز

استاندار قم هم اضافه کرد: در مورد امنیت انتخابات، به تأمین آن متعهد هستیم و تمام عوامل امنیتی و انتظامی و ستاد امنیت در استان این وظایف را احصا و ابلاغ کرده و همه ی ارکان امنیتی و انتظامی پیش بینی‌های لازم را اتخاذ کرده‌اند.

سرمست عنوان کرد: در رابطه با سلامت انتخابات به همه مدیران و مسئولان تاکید شده بی طرفی در ارتباط با انتخابات را رعایت کنند و از نظر رعایت امانت داری مهم‌ترین مسئولیت مجریان انتخابات و ناظرین و ارکان انتخابات اعتماد آفرینی در بین مردم است.


کردستان؛ دعوت ماموستا فایق رستمی برای حضور در انتخابات

سفر به استان‌ها روی خط انتخابات/ «مشارکت» کلیدواژه‌ سرنوشت‌ساز

ماموستا رستمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج حضور در انتخابات و مشارکت حداکثری در این عرصه سرنوشت ساز را نوعی قدردانی از خدمات و مجاهدت‌های شهدا و ایثارگران دانست.

وی افزود: مشارکت در انتخابات وظیفه‌ای ملی و شرعی است و باید همه ما ایرانیان نسبت به این مهم احساس مسئولیت کنیم.


کرمانشاه، نصب بیش از ۲۰۰۰ صندوق الکترونیکی در انتخابات شوراهای شهر

فضل‌الله رنجبر فرماندار کرمانشاه در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان اظهار کرد: ۴۵۸ شعبه اخذ رأی در شهر کرمانشاه، ۱۲ صندوق سیار و ۲ هزار و ۶۲ صندوق اخذ رأی الکترونیکی در شهرستان کرمانشاه وجود دارد و در مجموع ۱۵ هزار نفر در حوزه انتخابات این شهرستان همکاری می‌کنند.

سفر به استان‌ها روی خط انتخابات/ «مشارکت» کلیدواژه‌ سرنوشت‌ساز

وی با اشاره به اینکه انتخابات ریاست جمهوری همچون سال‌های گذشته به صورت دستی انجام می‌شود، افزود: رأی‌گیری شوراها به دلیل تعداد بالای کاندیداها و سختی شمارش دستی در سال‌های گذشته، در سال ۱۴۰۰ به وسیله صندوق الکترونیکی و به صورت تمام مکانیزه انجام می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه هم گفت: مردم سالاری دینی با حاکمیت جمهوری اسلامی تجلی پیدا کرد.

آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه در مسجد جامع شهر کرمانشاه با بیان اینکه امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی ایران در دنیا زلزله به راه انداخته و توازن قدرت را بر هم زد، اظهار کرد: امام راحل با ورود به تمامی مشکلات سیاسی ایران ریشه آن‌ها را از بین برده و در مقابل دنیا ایستاد. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.


گلستان، فعالیت ۲۶۸شعبه اخذرأی/۵۲۶۰ نفر مسئول برگزاری انتخابات

فرماندار گرگان هم از فعالیت ۲۶۸ شعبه اخذر رأی در این شهرستان خبرداد و گفت: پنج هزار و ۲۶۰ نفر مسئول برگزاری انتخابات در شهرستان گرگان هستند.

حجت الاسلام قاسم لیوانی امام جمعه موقت گرگان نیز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان با اشاره به انتخابات پیش روی، افزود: دشمنان با تمام توان تلاش می‌کنند مردم را از حضور در پای صندوق‌های رأی باز دارند و تبلیغات مسموم و زهرآگینی دارند که مردم را ناامید کنند. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.


گیلان، آماده برگزاری انتخابات قانونمند و سالم

سفر به استان‌ها روی خط انتخابات/ «مشارکت» کلیدواژه‌ سرنوشت‌ساز

استاندار گیلان با اشاره به آمادگی استان برای برگزاری انتخابات قانونمند و سالم، گفت: ۶۰ هزار نفر در برگزاری این انتخابات مشارکت دارند. ارسلان زارع عصر جمعه در گفتگویی گفت: این انتخابات در سه هزار و ۹۳ شعبه اخذ رأی شامل دو هزار و ۷۱۵ شعبه ثابت و ۳۷۸ شعبه سیار، انجام می‌دهند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه یک میلیون و ۹۸۸ هزار و ۵۳۴ نفر واجد رأی دادن هستند، افزود: از این تعداد ۴۰ هزار و ۴۰۵ نفر رأی اولی هستند.


لرستان، اجرای مانور انتخابات آزمایشی در لرستان

سفر به استان‌ها روی خط انتخابات/ «مشارکت» کلیدواژه‌ سرنوشت‌ساز

مسئول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان از اجرای مانور انتخابات آزمایشی در این استان خبر داد. سپهوند با اشاره به اینکه ناظران انتخابات ۱۴۰۰ در لرستان از نظر نرم افزاری در سامانه شبکه نظارت شورای نگهبان سازماندهی شده‌اند اظهار داشت: از نظر فیزیکی هم اسامی و افراد را در استان سازماندهی کرده‌ایم.

حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی نماینده ولی‌فقیه در لرستان نیز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرم آباد گفت: هر کسی می‌تواند به هر شکلی که می‌خواهد رأی بدهد، اما عمل به این دستور به عنوان امر ولی امر مسلمین باید مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان ادامه داد: ممکن است کسانی از مسئولانی ناراحت باشند، ما هم از بعضی ترک فعل‌ها ناراحت هستیم، ولی این به معنای رها کردن و حاضر نشدن بر صندوق‌های رأی نیست، جایی که لازم است سرنوشت خود را رقم بزنیم. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.


مازندران، داوطلبان وعده‌های عاقلانه دهند

نماینده ولی فقیه در مازندران از داوطلبان انتخابات خواست تا با دادن وعده‌های ممکن و عاقلانه به مردم به شور انتخاباتی دامن زنند.

سفر به استان‌ها روی خط انتخابات/ «مشارکت» کلیدواژه‌ سرنوشت‌ساز

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نمازجمعه ساری با اشاره به وصیت نامه الهی و سیاسی حضرت امام راحل و سفارشات و فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: ناکارآمدی باید با انتخاب خوب درست شود نه قهرکردن با انتخابات و باید برای انتخاب صحیح و آوردن کارآمدها در انتخابات شرکت کنیم. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.


همدان، تکلیف امروز ایجاد فضای مناسب برای مشارکت حداکثری در انتخابات

سفر به استان‌ها روی خط انتخابات/ «مشارکت» کلیدواژه‌ سرنوشت‌ساز

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: تکلیف امروز ایجاد فضای مناسب برای مشارکت حداکثری در انتخابات است.

حجت الاسلام محمد هادی نظیری، در جلسه تودیع و معارفه رئیس اداره تبلیغات شهرستان فامنین با تاکید بر اینکه به گمان بنده حقیر این تکلیف ممتاز و مهمی که امروز بر دوش ما است این است که صحنه را برای ایفای نقش مردم در فضای جامعه مهیا کنیم، ادامه داد: مردم صاحب اصلی انقلاب هستند و شکل گیری نهضت به دست این مردم بوده و قطعاً امتداد این نهضت هم به دست خود این مردم باید محقق شود و یک حکمرانی مردمی و الهی باید توسط این مردم در این فضا به صورت خیلی جدی و ممتاز انجام شود. متن کامل خبر را اینجا بخوانید.


یزد، مردم در پی انتخاب داوطلبان دردآشنا / «همه می‌آییم»

سفر به استان‌ها روی خط انتخابات/ «مشارکت» کلیدواژه‌ سرنوشت‌ساز

روز سرنوشت ساز انتخاب نزدیک است، مردم در پی رصد و بررسی گزینه‌های داوطلب هستند اما همه روی یک موضوع تمرکز دارند آن‌هم انتخاب داوطلب دردآشنا است. از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، در تمامی انتخابات‌های برگزار شده، بر اهمیت حضور مردم تاکید شده زیرا اصل حضور مردم، پشتوانه نظام است.

مردم نیز همواره فارغ از نگاه‌های حزبی و جناحی و بی‌توجه به برخی سیاسی‌بازی‌ها و سیاسی کاری‌های احزاب، پای صندوق‌های رأی حاضر شده‌اند و اصل را بر مشارکت حداکثر گذاشته‌اند.

انتخابات همواره صحنه‌ای برای سنجش اراده مردم بوده و انتخابات به دلیل دخیل بودن مردم در رقم زدن سرنوشت جامعه، عزت و اعتماد به نفس برای مردم به ارمغان آورده است. متن کامل گزارش پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان را اینجا بخوانید.

همچنین امام جمعه موقت یزد نیز در خطبه‌های نماز جمعه گفت: منفی بافی، آیه یاس خواندن و دلسرد کردن مردم از انتخابات بی‌تقوایی و به ضرر مردم و کشور و انقلاب است.


برای پیگیری آخرین اخبار انتخاباتی و مشروح اظهارات داوطلبان صفحه انتخابات پایگاه خبری تحلیلی آذرمغان را دنبال کنید.

انتهای پیام/

منبع